ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו כנראה פגע בנקודה רגישה באיראן. מספר ימים לאחר שנתניהו אמר כי אנשי מודיעין ישראלים "מבקרים באיראן כדי להתעדכן" ולעקוב אחר תכנית הגרעין שלהם, מיהרו אחד מראשי המודיעין האיראני להגיב. מנהל הריגול הנגדי במודיעין האיראני אמר בראיון לסוכנות הידיעות "איסנ"א" כי דברי נתניהו הן "הערות הזויות".
לדבריו, הן נועדו להסיט את תשומת הלב מהעובדה שהמודיעין האיראני חדר חדירה ל"שירותי הריגול" הישראליים. הוא ציין במיוחד את השר לשעבר גונן שגב, שעומד לדין בחשד לריגול לטובת איראן, לאחר שיצר קשר עם שגרירות איראן בניגריה.
עוד לדברי הבכיר האיראני, בעקבות פרשת שגב הורה לכאורה נתניהו לשב"כ לבדוק אם לחברי כנסת, אישים פוליטיים ואנשי מודיעין יש קשרים עם איראן. יודגש כי קשה להאמין לטענה זו כי כי בלתי סביר שראש הממשלה יורה לשב"כ לבדוק חברי כנסת ואם היתה ניתנת הנחיה כזו אפשר להניח שהשב"כ לא היה מבצע אותה.

עם זאת, באופן שגרתי עובדים בכירים במשרדי ממשלה ובוודאי בקהילת המודיעין ובמערכת הביטחון עוברים מעת לעת בדיקות רקע, במיוחד בעת מעבר מתפקיד לתפקיד ואף נדרשים לבדיקות בפוליגרף. גורמים רשמיים אמרו בתגובה כי הם אינם מכירים את הטענה האיראנית.