היסטוריה תירשם ביום רביעי הקרוב כאשר על רחבת המסדרים של טקס סיום קורס טיס יעמוד סגן י', הצוער הראשון בן העדה האתיופית שמסיים קורס טיס וישמש בתפקיד נווט קרב בחיל האוויר. בדברים שאמר היום (חמישי) הנווט הטרי סיפר כי "להיות צוות אוויר מבחינתי, זה הזכות לקחת חלק בכוח מאוד משמעותי של צבא ההגנה לישראל ושל מדינת ישראל בכלל. כשאני הגעתי לקורס, אז כמו כל אחד שמגיע למקום חדש, הייתי מלא בדעות קדומות ומחשבות, ואתה מופתע לגלות שיש סביבך אנשים. אלו אנשים ששמחים, אנשים שכועסים, אנשים שאתה רב איתם ואנשים שאתה שמח איתם. הם בני אדם. אתה מבין פתאום שזה אפשרי ושיש לך מקום, שיש עם מי להתקדם ואיך להתקדם"

"תחושות של סוף קורס הן מורכבות", אמר הנווט הצעיר. "קודם כל, הסיום של שלוש שנים ארוכות מאוד, אחרי שהשקעת כל כך הרבה. הגיע הזמן לעמוד סוף סוף על רחבת המסדרים ולקבל כנפיים, שזו בעצם רק תחילת הדרך"
לסיום, פנה הנווט במסר לציבור המתגייסים הטריים. "תגיעו לכל מקום שבו תהיו, עם כל הרצון להצליח, לשנות, לשפר לעשות הכי טוב שאתם יכולים. זה מה שעושה אותנו לצבא חזק יותר".

סגן ש', נווטת קרב שסיימה עמו את הקורס, אמרה כי "אני חושבת שכל אחת שמקבלת את הזימון מחובתה להגיע ולנסות להתמיין לקורס טיס. זו חובה לאומית, הגאווה הכי גדולה שיש והשירות הכי משמעותי שהיא תעשה. היא יכולה לגלות על עצמה המון דברים שהיא לא הכירה ויש לה הרבה יותר יכולות ממה שהיא חושבת".

מסיימי קורס טיס מחזור 177. "זו חובה לאומית, הגאווה הכי גדולה". צילום: דובר צה"ל


טקס סיום קורס טיס, "מסדר כנפיים", יתקיים ביום רביעי הקרוב בבסיס חיל האוויר בחצרים, במהלכו יוענקו כנפי טיסה לבוגרי קורס טיס מחזור 177. הטקס יתקיים בסימן 70 שנים ל"מבצע חורב" ובמעמד ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו. הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט ומפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין ישתתפו גם הם בטקס.
אמש אמרה אמו של י' לגל"צ: "גאווה גדולה. אני לא מבינה מה עושים עניין. ילד שגדל פה והתחנך פה. זה אומר שאם תיתן לכל הנוער של העדה את ההזדמנות והתמיכה אז לא תהיה שום בעיה. זה רק עניין של השקעה. בסך הכל עשה את מה שכולם עושים. באתיופיה אין טייסים?".
"הוא ילד טוב, צנוע. ילד רגיל", אמרה. "זה רק עניין של התמדה ורצון והשקעה. אני מאוד גאה בו. אני לא יודעת אם זה היה חלום שלו, הוא לא מספר הרבה".