עורך הדין נבות תל צור, החבר בצוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, פנה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, ובו ביקש ממנו להתייחס להדלפות האחרונות מהחקירות, כך דווח הערב (חמישי) ב"החדשות". על פי הדיווח, הוא כתב: "אם אכן מטרתן של ההדלפות הינה לכבול את שיקול דעתו של היועץ המשפטי לממשלה בעניינו של ראש הממשלה, הרי מדובר בתופעה שלא ניתן להפריז בחומרתה, ובנסיבות אלה אנו מצפים כי תשמיע קול חד וברור נגד אותה התנהלות, ותבהיר כי עניינו של ראש הממשלה איננו מתנהל כמשחק מכור". 
מוקדם יותר היום, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נאם בוועידת העסקים של עיתון "גלובס" והתייחס לשיח סביב המלצות הפרקליטות שעתידות להתפרסם בתיק 4000. "אנחנו לא רודפים חלילה אחר אף אדם, אלא אך ורק אחר האמת והצדק. ההחלטות יתקבלו אך ורק לפי הראיות והדין החל עליהן. שום שיקול אחר לא ישפיע. נעשה כל שלאל ידינו כדי לעבוד מהר, אבל לא על חשבון איכות ההחלטות המקצועיות", אמר. 
עוד הוסיף מנדלבליט על ההדלפות: "אני צופה שבשבועות הקרובים יהיו פרסומים למיניהם 'מתוך שולחן הדיונים' כביכול, המתיימרים לשקף עמדה כזו או אחרת של מי מהגורמים המעורבים בדיונים. אני מנצל את הבמה כדי לומר בקול ברור: עד לקבלת החלטה לא נוכל להתייחס או להגיב לפרסומים ולספקולציות כאלה. אנו מציעים לציבור לקחת בעירבון מוגבל ביותר פרסומים בלתי מוסמכים. כשיש לנו מה לומר אנחנו מפרסמים הודעה או מדברים בקולנו, בדיוק כפי שאני עושה כעת".

צילום: מרק ישראל סלם

 

כזכור, פרקליט המדינה שי ניצן חשף אתמול בוועידת "גלובס" כי יש "התקדמות משמעותית בפרשות ראש הממשלה", וציין כי דבריו נאמרים על דעת היועמ"ש אביחי מנדלבליט. "כידוע, פורסמה ההמלצה בתיק 4000 והיא הועברה לפרקליטות", אמר ניצן בפתח דבריו, והוסיף: "סמוך לאותה עת סיימה המשטרה את השלמות החקירה בתיקים 1000 ו־2000 והעבירה אותן לפרקליטות. הבהרנו שנעשה מאמץ ללמוד את התיקים בהקדם האפשרי - ואכן עשינו. הועברו אלי חוות הדעת, הן הוכנו והועברו". לדבריו, "קיימנו סדרת פגישות אינטנסיביות רחבות היקף בעקבות שאלות לאור חוות הדעת". 
ניצן ציין כי "בדיונים השתתפה עו"ד ליאת בן ארי והצוותים המטפלים בתיקים ובפרקליטות המדינה. במהלך ובעקבות הדיונים הכין המחוז חוות דעת ממוקדות בנושאים שונים, ואלה השלימו את חוות הדעת המקוריות ושולבו בהן". הוא המשיך: "רק כדי לסבר את האוזן, אציין כי חוות הדעת המלאות, המשמשות בסיס לדיונים, משתרעות על פני כ־800 עמודים. הושקעה עבודה רבה מאוד בהכנתן בלוח זמנים קצר ועל כך אני מודה לפרקליטים העוסקים במלאכה".

לדבריו, "עם השלמת עבודת הפרקליטות על המסד הדרוש להכרעה בתיקים אלה, יחלו כבר בימים הקרובים הדיונים אצל היועץ המשפטי לממשלה, שבהם נדון בסוגיות הראייתיות והמשפטיות המורכבות העולות מתיקים אלה על בסיס חוות הדעת האמורות לצורך קבלת ההכרעה. לאחר סיום הדיונים כולם תפורסם החלטת היועץ המשפטי לממשלה יחד עם המלצתי".
את דבריו חתם באומרו כי "עשינו ונוסיף לעשות כל מאמץ לסיים את הטיפול בתיקים אלה באופן מעמיק ויסודי, בהקדם ככל שרק ניתן. היועץ המשפטי לממשלה, אנוכי וכל שאר העוסקים במלאכה מחויבים לפעול לסיום הדיונים בהקדם האפשרי, אך זאת מבלי לגרוע מיסודיות בחינת התיקים. כך עשינו עד היום וכך נעשה גם בעתיד הקרוב".