פרשת רצח תאיר ראדה, שמסעירה במשך שנים את המדינה, ממשיכה לספק גילויים חדשים. הערב (חמישי) פורסם בתוכנית 'עובדה' בקשת 12 כי ככל הנראה נעשתה טעות חמורה בטיפול בראיות שהגיעו מזירת הרצח. על פי הפרסום, מתברר שחוקרי המז"פ ניתקו את מתקן נייר הטואלט מתא השירותים 3, הצמוד לתא בו בוצע הרצח בבית הספר בקצרין, ולקחו אותו לבדיקה במעבדה.

עוד על פי הפרסום, לפי רישום ראשוני של הראייה הזו היה על אותו מתקן חומר החשוד כדם. החומר הזה, על פי עדות שהגיעה עכשיו, זוהה כדם של תאיר ראדה. ראיה זו, יכולה כעת להטיל ספק בשחזורו של זדורוב, שיצא מתא מספר 2 בו בוצע הרצח, היישר החוצה ולא עבר לתא נוסף.
פרקליטו של רומן זדורוב, ירום הלוי, אמר בתגובה לגילוי כי "המשמעות היא שהשחזור של רומן הוא מופרך. כי הוא קפץ מעל לדלת תא 2 החוצה. אין לו מודעות בכלל למעבר לתא מספר 3". בפרקליטות הגיבו לדיווח ואמרו: "בעניין הטענה לפיה נמצאה טיפת דם של תאיר ראדה ז"ל בתא הסמוך, נבהיר כי חוות הדעת הרלבנטית נמצאת בחומרי החקירה מאז ראשית הפרשה. חומרים אלה הועברו כולם בזמן אמת לסנגורים של זדורוב, והם היו רשאים כמובן לטעון כל טענה שהיו מוצאים לנכון ביחס לדברים. מכל מקום, בעקבות העלאת העניין כעת, והטענה לגבי אי בהירות בתיאור המוצג בחוות הדעת של המכון לרפואה משפטית, ביקשה הפרקליטות לקבל התייחסות ממי שערכה את חוות הדעת מטעם המכון בשעתו. נציין כי בכל מקרה יש להביא בחשבון שבזירה נכחו גורמים רבים, שאפשר שעברו בין שני התאים, ובתי המשפט בהכרעות הדין בפרשה התייחסו מפורשות לאפשרות של מעבר בין תאים (בהקשר של טביעות הנעליים)".

א"ק: "נמאס לי לנסות להוכיח שלא רצחתי"

כזכור, לפני כחודשיים התרחשה התפתחות דרמטית בתיק, כאשר עורכי דינו של זדורוב הודיעו כי נמצא דנ"א המתאים לפרופיל המשפחתי של א"ח, בן זוגה לשעבר של א"ק, מי שנטען לגביה כי סיפרה למספר בני אדם על כך שביצעה את הרצח.

א"ק, ששמה הפרטי נחשף הערב בשם אולה, התראיינה הערב ל'עובדה', המשיכה לטעון כי היא לא הרוצחת של ראדה. "נמאס לי לנסות להוכיח שלא רצחתי את זה ונמאס ששואלים אותי את זה. זו הזיה אחת גדולה".

"אני חולת נפש. אף אחד לא ממש מבין סכיזופרניה. כל הדבר הזה הוא גדול מדי, הזוי מדי. כל הדבר הזה זה בכלל לא אני. היה שלב שפחדתי מאלימות של אנשים. אני כל הזמן סוגרת את הדלת ויש תקופות שאני אומרת לחברים שלי לדפוק בצורה מסוימת כדי שאני אדע מי אני", אמרה ק, והוסיפה, "הכל קרס, העבודה שלי, החיים שלי בתל אביב, הכל נשרף" 
 
את הרגע בו שמעת שנרצחה ילדה בת 13 בקצרין את זוכרת?
"אני זוכרת שזה היה בלאגן. הגיעו כתבים וכל העיר רחשה. חיפשו ילדה והכל. אני אפילו לא זוכרת באיזה עבודה עבדתי". 

על א"ח סיפרה: "זה קשר מטורף בכל מובן. הייתה אהבה, לפחות בשנים הראשונות לאט לאט ניסינו דברים, אחר כך זה עבר את הגבולות. לא יודעת איזה אהבה זאת הייתה אבל זה היה חזק ואינטנסיבי, זה בטוח". על המעצר והסירוב לעבור עוד פוליגרף: "אין צורך שאני אעבור עוד סבל. פוליגרף זה יותר מלחיץ מלהיות עם חוקר בחדר".

על הטענות שהיא סיפרה לחברתה כי רצחה את ראדה, אמרה אולה: "זה יכול להיות משהו שהיא הבינה, משהו לא ברור".

פרקליט המדינה, שי ניצן, אמר לאילנה דיין כי הוא לא מתרשם מהלחץ הציבורי שמופעל על הפרקליטות לזכות את זדורוב. "אם הוא רוצח כפי שהוכח בבית המשפט כי לפעמים עולה לו הדם - יש מצב שיעלה לו הדם עוד פעם ואז הוא ירצח שוב. ואז רק אני אהיה אשם כל החברים בקבוצות הפייסבוק 'רומן זדורוב זכאי' ייעלמו מיד".

עם זאת, הוסיף ניצן כי "אם נגיע למסקנה שהייתה כאן טעות חמורה חלילה, לא תהיה בעיה ללכת לבית המשפט ולבקש משפט חוזר".