הארגון החינוכי-הבינלאומי לימוד FSU מציין בסוף השבוע הזה (20.12-22.12) 11 שנה של עבודה חינוכית עם צעירים דוברי רוסית בישראל במסגרת הפסטיבל השנתי בארץ, שמתקיים הפעם בירושלים. האירוע הפלורליסטי, המאורגן כולו על ידי מתנדבים, משך אליו למעלה מ-1,000 משתתפים, מרביתם בגילאי 40-20.



האירוע כולל כ-180 הרצאות, סדנאות, כיתות אמן ועוד שהועברו על ידי יותר מ-100 מרצים ומומחים בתחומם, לרבות תכנית ילדים איכותית.



כמו כן, מארח הפסטיבל אנשי ציבור ופוליטיקאים בכירים, ביניהם נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, עורך ראשי של ישראל היום בועז ביסמוט, השר לשעבר ואיש הליכוד גדעון סער, הרמטכ״ל לשעבר משה (בוגי) יעלון, מבקר המדינה יוסף חיים שפירא, יו״ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז׳י) הרצוג, השר לענייני ירושלים והגנת הסביבה זאב אלקין, ח״כ אביגדור ליברמן, איש העסקים ונשיא לימוד FSU אהרון ג. פרנקל, יו״ר האופוזיציה ח״כ ציפי לבני, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון בדימוס השופט אליקים רובינשטיין, מייסד מוביליי זיו אבירם, מדען ראשי של משרד הקליטה פרופ' זאב חנין, פרופ׳ אביעד הכהן, הרב בני לאו, ועוד.



נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות אמרה במהלך האירוע : ״אכן, למרבה הצער, שנאת היהודים אינה נחלת ההיסטוריה. האנטישמיות מוסיפה ומרימה את ראשה המכוער בכל רחבי העולם גם כיום. היא באה לידי ביטוי בהכחשת השואה, בשלילת זכות קיומה של מדינת ישראל ובפשעי שנאה אשר מגיעים לא פעם כדי פגיעה בנפש. גילויי אנטישמיות אלה הם חוליה נוספת בשרשרת ארוכה של מעשי זוועה והתנכלות שמהם סובלים היהודים משחר ההיסטוריה.


מדינת ישראל היא מקור של עוצמה, גאווה ותקווה לכולנו ואנו מצווים לשמור עליה ועל הערכים הדמוקרטיים שאותם חרטו האבות המייסדים על דגלה עם הקמתה. בראש סולם הערכים הללו יש להציב את כבודו של האדם – כל אדם באשר הוא אדם – ואת ההגנה על זכויות יסוד של חירות ושוויון״.



חיים צ׳סלר, מייסד לימוד FSU: ״אין שמחים מאתנו על ההזדמנות לחזור עם הפרויקט לירושלים, ולהמשיך במסורת הנפלאה והמצליחה של לימוד יחד עם 1000 צעירות וצעירים, צוות המתנדבים הבלתי נלאה שלנו, אנשי ציבור ועשייה בכירים, ומרצים נפלאים ומוערכים״.



נשיא לימוד FSU, אהרון ג. פרנקל הוסיף ואמר כי ״השנה החלטנו לחזור לכאן, לירושלים, בירת ישראל הנצחית. הרגשנו, כי אין מתאימה יותר מעיר הקודש של העם היהודי לארח את אירוע הפתיחה שלנו לעשור הקרוב, עם ראייה אמיצה לעתיד ואמונה שלמה בהצלחתנו״.



בין השותפים והתומכים של האירוע: עיריית ירושלים – הרשות העירונית לעלייה וקליטה, הקונגרס היהודי האירו-אסייתי, קרן ג׳נסיס ((GPG, ועידת התביעות, Ukrainian Jewish Encounter, ג׳ואל פאסיק,המשרד לענייני ירושלים והמורשת ומצעד החיים.



קיום הפסטיבל התאפשר הודות לצוות המסור של המתנדבים , בהובלתם של מנכ״ל לימוד FSU רומן קוגן, רינה זסלבסקי (יו״ר וועדת התכנים), אלכס אגרנוב (יו"ר וועדת הרישום), אנה קרפוחינה (יו״ר וועדת המתנדבים), פבל פיבוברוב (יו"ר וועדת השיווק), מקס רוסינוב (יו"ר ועדת הלוגיסטיקה) ומנהלת הפרויקט טניה פשאייבה.