כבני אדם, זה ברור לנו שאם אנחנו זקוקים לעזרה, המשפחה והחברים יהיו שם בשבילנו ויהיו מה. אבל מה שמדהים הוא שבממלכת החיות קורה בדיוק אותו הדבר, רק שבניגוד אלינו, בעלי החיים מקבלים עזרה גם בלי שיאלצו לבקש. כך קרה השבוע במדינה הגרמנית בריינלנד פלטינט, כאשר סוס צעיר נקלע למצוקה והבין מיד שהוא ממש לא לבד.

מי שתיעד את המקרה, הצלם אינגו גארלק בן ה- 65, הסביר שהוא עוקב אחר עדר הסוסים שברכס הרי הווסטרוואלד כבר שלוש שנים. עם זאת, זו הפעם הראשונה שהיה עד למקרה יוצא דופן כזה. כפי שניתן לראות בסרטון, העדר שוהה על ההר כשלפתע אחד הסוסים, כבן השנתיים, מתמוטט ונראה שהוא אף מאבד את הכרתו. "הוא פשוט נפל ושכב שם בלי לזוז כלל", הסביר גארלק.

כשחבריו מבחינים במתרחש הם מיד ממהרים לעזור לו - הם מלקקים אותו, נושכים אותו בעדינות ודוחפים אותו עד שהוא לבסוף מתאושש וקם על רגליו. גארלק סיפר שהאירוע ארך כשעה וחצי, כשבפרק זמן זה הסוס נפל פעמיים, ורק בפעם השנייה הוא הצליח סוף כל סוף להתאושש. גם לאחר שהוא קם על רגליו, אפשר לראות שהוא עדיין מרגיש חלש, על כן הסוסים האחרים תומכים בו שלא ימעד שוב.

מאחר והיה מודאג לבריאותו של הסוס, גארלק שאל על כך בעליו ביום המחרת. לדבריו, זה סיפר לו שהסוס ככל הנראה סבל מקוליק (כאבי בטן קשים ועוויתיים שמופיעים בפתאומיות). למרבה המזל, הוא כבר מרגיש כעת הרבה יותר טוב ויכול להודות על כך לחבריו לעדר. "זה מדהים ששאר הסוסים עזרו לו לקום. נראה שהם ניסו להציל אותו וחששו שימות", סיפר גארלק. "היו בחוץ לא יותר מ-2 מעלות, אבל הקור הפך חסר חשיבות עבורי. המחזה היה נדיר ודרמטי מידי בכדי לפספס אותו".