אחרי ארבעה ימים, אליסה דייביס אבנס החליטה שהספיק לה. הילדה בת ה-9 התעקשה שלשוקולד המצורף ללוח השנה של גארפילד שאמה, ג'ס אבנס, קנתה לה בשני פאונד לכבוד חג המולד, יש טעם מוזר והיא לא מוכנה לאכול עוד ממנו. האם לא הבינה מדוע וסיפרה בדיעבד "חשבתי שהיא סתם מפונקת", אך הסיבה האמיתית תגעיל אתכם.



אבנס וביתה ערכו קניות לחג המולד בסופרמרקט פופולרי, ראו את לוחות השנה שנמכרים בהמוניהם לכבוד חג המולד והשנה החדשה, ולא היססו. האם אספה את לוח השנה עם ציורו של גארפילד בהנחה שמדובר בכזה המכיל חטיפים המתאימים לילדים, מבלי לקרוא את העטיפה.



כשהפכה את לוח השנה, על מנת לבדוק את המרכיבים, האם בת ה-26 גילתה שהחטיפים המתוקים מאחורי כל עמוד לא הכילו "שוקולד בטעם תפוחים", כפי שציפתה בעתה שרכשה אותו, ובמקום, השוקולדים הכילו יוגורט וקטניפ - חטיף לחתולים. ג'ס אבנס, האם, מאוסווסטרי, אנגליה סיפרה לעיתון האינדיפנדנט הבריטי: "הייתי בשוק והרגשתי כמו האמא הגרועה בעולם כשגיליתי שקניתי לילדה שלי לוח שנה לחתולים".



אליסה בת ה-9 אמרה שלשוקולדים היה צבע ירקרק, אבל הניחה שזה כנראה היה בגלל שמדובר בשוקולד בטעם תפוחים. "היה להם טעם מוזר, אבל הם לא היו נוראיים, אז פשוט שכחתי מזה" אמרה הילדה, והאם הצטערה "לא האמנתי שלקחו לי 11 ימים להבין שזה הסיפור. יש לי תואר בספרות אנגלית וכתיבה יצירתית, ועדיין לא הצלחתי לקרוא את הרכיבים על לוח השנה הזה".



ברגע שהתגברה על התדהמה, האם מצאה את הצד המצחיק שבכל המעשייה ההזוייה: "למזלי הילדה שלי תהיה בסדר גמור, בדקתי באינטרנט וראיתי שלא יכול לקרות לה משהו בעקבות זה".