הגנה מכיוון לא צפוי: איש מפלגת העבודה עמירם לוין התבטא הערב (שבת) נגד פרקליט המדינה לשעבר משה לדור, שאמר כי הסיכוי שלא יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא כמעט אפסי. "משה לדור התבלבל. את נתניהו צריך להחליף בקלפי, לא בהתרת דמו", כתב לוין בטוויטר.
עוד הוסיף לוין: "קביעתו ש״הסבירות שלא יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה היא כמעט אפסית״ והשוואת החשד לשוחד - לניסיון לרצח לא ראויות ואף חמורות".
כזכור, על רקע ההתפתחויות בחקירות נתניהו, אמר לדור, כי "ראש הממשלה צריך היה לצאת לנבצרות. הוא לא יכול לרקוד על שתי חתונות". לדור, שדיבר באירוע שבתרבות במבשרת ציון, טען כי האפשרות שהיועץ המשפטי לממשלה לא יגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו אינה ריאלית, בתוקף הנסיבות השונות והמלצות המשטרה והפרקליטות, והמעורבות העמוקה שלו  בכל התיקים. לדור תקף בחריפות את התנהלות ראש הממשלה בענייני החקירות והתיקים המתנהלים נגדו ואמר כי לדעתו כי הוא צריך לצאת לנבצרות. "אני מבין את ח"כ דוד אמסלם ואת הצעת החוק הצרפתי, שבאה למנוע חקירות והגשת כתב אישום נגד ראש ממשלה בשעת כהונתו. ראש ממשלה לא יכול לעסוק בכמה חזיתות", אמר לדור.

 

עוד הוסיף: "לא יעלה על הדעת שראש הממשלה ירקוד על שתי החתונות. מצד אחד, יפעל לשרת את האינטרס הציבורי, ומצד שני יעסוק בניהול ענייניו האישיים. השיקולים האישיים שלו משפיעים על השיקולים הביטחוניים והמדיניים, כיוון שכל ההחלטות שלו מושפעות מהאינטרס שלו להיחלץ בשלום מהחקירות".
 
לדברי לדור, בתיק 2000 (נוני מוזס), כמו בתיק 4000 (בזק), מדובר בסיטואציית שוחד מובהקת. "מה יותר שווה לראש הממשלה?", שאל לדור, "האם שווה לו מיליון דולר, שאותם הוא יכול לגייס מתורמים בקלות רבה, או שהעיתון הנפוץ במדינה יתהפך עבורו". לדברי לדור, לא חשוב כלל אם מקבל השוחד התכוון לתת תמורה. די בכך שמי שנתן לו את טובת ההנאה ציפה לתמורה. "אם ניסיתי לירות במישהו ולא הצלחתי לפגוע בו, עדיין יאשימו אותי בניסיון רצח, גם אם לא הצלחתי לממש את כוונתי", הדגים לדור.
 
בעניין תיק המתנות (1000), אמר לדור כי משפחת נתניהו עושה ספין כאילו מדובר במתת תמים. "לא מדובר בחברות נקייה בין ארנון מילצ'ן למשפחה. זו מערכת יחסים של אינטרסים, שמסופקים באופן שוטף ובאינפוזיה". בעניין תיק 3000, (הצוללות), אמר פרקליט המדינה לשעבר כי הוא תמה מאד על כך שנתניהו לא נחקר, וההודעה המוקדמת על כך גרמה נזק רב לתיק. לדור אינו מקבל, לדבריו, את הטיעון שנתניהו לא הוכרז כנחקר או כחשוד מסיבות ביטחונות ובשל הקשרים עם גרמניה.
 
בתוך כך, טען ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) כי אם יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה, הוא לא יוכל להמשיך ולכהן בתפקידיו. "טחנות הצדק טוחנות לאט, אבל טוחנות. הפרשיות השונות של ראש הממשלה מבשילות בהדרגה. לו או לנציגיו תינתן אפשרות להופיע ולנמק את התנגדותו להגשת כתבי אישום. לפנינו תהליך ארוך ומורכב. אם יהיה כתב אישום, האם יכול ראש ממשלה לכהן כאשר כתב אישום מרחף מעל ראשו? התשובה היא לא".
 
בסוף השבוע התייחס גם ח"כ אמיר אוחנה (ליכוד) לאמירתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט, לפיה "פעולה בניגוד לחוות דעתו של היועמ"ש כמוה פעולה בניגוד לחוק". "הוא בעצם אומר 'החוק הוא אני'. הדבר הזה מקרב אותנו להיות משפטיסטן. זו הפיכה שלטונית שאנחנו צריכים להיאבק בה. מדינת כל משפטניה. מבלי ששמנו לב, עצתו של היועמ"ש הפכה מחייבת ואין בלתה. זה אינו יועץ, זהו פוסק. זהו שלטון המשפטנים שאני מדבר עליו ונאבק בו, בין היתר באמצעות חוק היועמ"שים", אמר ח"כ אוחנה בשבתרבות בקיבוץ יגור.