מפקד מחוז ירושלים והמועמד למפכ"לות ניצב יורם הלוי הודיע הערב (ראשון) על פרישתו מהמשטרה. על פי ההערכות ניצב יורם הלוי ראה כי השר לביטחון פנים גלעד ארדן לא פונה אליו או לניצב דוד ביתן, שני המועמדים הנוספים לצד ניצב בדימוס משה (צי'קו) אדרי, לאחר שהאחרון פרש מהמרוץ.



הלוי הבין כי אינו מועמד הנלקח בחשבון על ידי השר וששמו רק שימש לצורך השלמת רשימת המועמדים, כאשר כעת השר ארדן מחפש מועמדים מחוץ למשטרה או ניצבים בדימוס ועל כן בחר לפרוש מהמשטרה ולסיים את שירותו ארוך השנים.



השר לבטחון הפנים גלעד ארדן אמר בתגובה להודעתו של ניצב הלוי כי "הינו קצין מנוסה, מוערך ואיכותי שתרם תרומה אדירה לבטחון המדינה ואזרחיה, למשטרת ישראל ולמדינת ישראל. בתפקידו האחרון כמפקד מחוז ירושלים הוביל את המלחמה בטרור היחידים והביא למיגורו ויש לו חלק עצום בשקט שחזר להר הבית ובשיא המבקרים שהגיעו וממשיכים להגיע לירושלים ולאתרי העיר".


עוד אמר כי "אני מאחל לניצב הלוי הצלחה רבה בהמשך דרכו ומודה לו מעומק הלב על שרותו למען מדינת ישראל ואזרחיה. אין לי ספק כי יורם עוד ימשיך ויתרום למדינת ישראל בכל מקום בו יהיה בעתיד".

לפני כחודש וחצי פרסמנו כי ניצב יורם הלוי כינס את קציני המחוז בראשו עמד ואמר כי יחליט על עתידו רק לאחר כניסתו של ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי לתפקידו בלשכת המפכ"ל. הלוי פורש מהארגון בו שירת 34 שנים, בעבר דחה הלוי בקשה של המפכ"ל היוצא, רוני אלשיך, לכהן כסגנו, בטענה כי הדבר ימנע ממנו בעתיד להתמודד על תפקיד המפכ"ל.



ניצב הלוי התגייס למשטרה ב-1984, והצטרף כלוחם לימ"מ. במסגרת שירותו ביחידת העילית השתתף בפריצה ל"אוטובוס האמהות" וכיהן כקצין המבצעים של היחידה בעת חטיפת נחשון וקסמן, שלאחריה עזב את היחידה.



הלוי המשיך להתקדם בשורות המשטרה ופיקד על יחידת המסתערבים של משמר הגבול ביהודה ושומרון, היחידה המרכזית של מחוז ירושלים ומפקד משמר הגבול בירושלים. ב-2007, כשהוא כבר תת ניצב, מונה הלוי למפקד הימ"מ, וב-2009 קודם לדרגת ניצב וכיהן במקביל גם כמפקד להב 433. הלוי לא החזיק בתפקיד זמן רב ובעקבות חילוקי דעות בינו לבין ראש אגף חקירות, ניצב יואב סגלוביץ', עבר לפקד על אגף קהילה ומשמר אזרחי. לאחר מכן מונה למפקד משמר הגבול וב-2012 מונה למפקד מחוז דרום. במהלך כהונתו התנהלו מבצעי הלחימה בעזה עמוד ענן וצוק איתן. בפברואר 2016 הונה הלוי למפקד מחוז ירושלים, תפקידו האחרון במשטרה.