נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, עורר סערה בשבוע שעבר כאשר הודיע על נסיגת הכוחות האמריקנים ממזרח סוריה, שם סייעו לכוחות הסורים הדמוקרטיים ובני בריתם להילחם בדאעש ומנעו הלכה למעשה פלישה טורקית לאזור. לאחר גל התפטרויות בממשל האמריקאי, כולל עזיבתו את התפקיד של שר ההגנה ג'יימס מאטיס, נראה כי היום (ראשון) קוצר הנשיא תגובה חיובית ראשונה למתרחש, כאשר מערכת היחסים בין ארה"ב לטורקיה, שהתדרדרה בתקופת נשיאותו של טראמפ לשפל, מוסיפה להשתפר.



שני הנשיאים צייצו היום בטוויטר כי שוחחו אחד עם השני בטלפון וסיכמו על הרחבת שיתוף הפעולה ביניהם, בין היתר גם בנושא סוריה. "הייתה לי שיחה ארוכה ופורה עם הנשיא ארדואן", כתב טראמפ. "שוחחנו על דאעש, המעורבות ההדדית שלנו בסוריה והנסיגה האיטית והמתואמת של חיילי ארה"ב מהאזור. אחרי שנים רבות, הם חוזרים הביתה. בנוסף, דנו על הרחבת המסחר בינינו".



ארדואן הדגיש דברים דומים וכתב כי "שוחחתי היום עם דונלד טראמפ וסיכמנו להרחיב את שיתוף הפעולה שלנו בנושאים רבים, החל מהסחר בין המדינות ועד להתפתחויות האחרונות בסוריה".




בערוץ "כאן 11" נכתב כי מקונן חשש בישראל ממשמעות ההתקרבות ביחסים בין ארדואן לטראמפ. גורם ישראלי אמר כי שיחת טלפון בין השניים היא שהביאה ליציאת הכוחות האמריקנים מסוריה. לכן, נראה לגורמים בישראל כי ארדואן, שבדיוק נכנס לקרב מתוקשר נוסף עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא החבר החדש של טראמפ.

עוד דווח, כי שני המנהיגים היחידים אותם טראמפ עדכן בנסיגה הם ארדואן ונתניהו. הגורמים מעריכים כי בשטח מתקיימים שינויים אסטרטגיים שעל ישראל להיות ערה להם ולהגיב בזמן.
 

בתוך כך, הערב דווח בתקשורת הטורקית ועל ידי ארגון זכויות אדם סורי כי טורקיה מרכזת כוחות צבא ליד עיירה כורדית בצפון סוריה שנתמכת על ידי כוחות ארצות הברית. ריכוז הכוחות מגיע למרות הבטחה מצד אנקרה לעכב פתיחה במתקפה צבאית במזרח סוריה, בעקבות הודעת נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי הוא מסיג את הכוחות האמריקאים מהמדינה.