כשאנשים שומעים על כך שמישהו ניסה לשדוד בנק בקוטב הצפוני, סביר להניח שהשאלה הראשונה שעולה להם לראש היא "רגע, יש בנקים בקוטב הצפוני"? אז התשובה לכך היא כן, ויש סיבה לכך שעד כה איש לא ניסה לשדוד אותם, אבל נגיע לכך בהמשך. 
תחילה, נדבר על מי שניסה לשדוד שם בנק, ובכך עשה היסטוריה כשהפך לשודד הבנקים הראשון בקוטב הצפוני. אותו השודד, ששמו לא הותר לפרסום, ביצע שוד חמוש בשבוע שעבר בעיירה לונגיירביין, התיישבות קטנה בה יש כ-2,000 תושבים שרובם מכירים זה את זה. היא היא נמצאת בארכיפלג סְבָאלְבָּרְד (קבוצת איים שנמצאת באוקיינוס הארקטי, באמצע הדרך מנורווגיה לקוטב הצפוני).

"השוד אירע בערך סביב עשר וחצי בבוקר", הסביר הדובר של המושל המקומי, טרייה קרלסן בהצהרה לכלי התקשורת, "השודד נכנס לבנק כשהוא חמוש באקדח, הוא לקח כמות גדולה של מזומנים". 
 

העיירה לונגיירביין. צילום: רויטרס
העיירה לונגיירביין. צילום: רויטרס



לצערו הרב של העבריין הנאלח, הוא נתפס זמן קצר לאחר מכן כשהוא עדיין בעיירה. במשטרה מסרו שלא מדובר בתושב המקום אלא בתייר, והוא הוטס לעיר טרומסה בנורווגיה לצורך חקירה. הם סרבו לפרט כמה כסף מצאו עליו או מה סוג הנשק בו השתמש. 

ועכשיו נגיע לסיבה לכך שעד כה איש לא ניסה לשדוד בנקים בקוטב, והיא ככל הנראה גם זו שגרמה לכישלון של השוד הנוכחי. בשל המיקום של האיים, 
הדרך העיקרית להגיע ולעזוב אותם היא באמצעות טיסה. למעשה, יש שם אפילו שדה תעופה, שהוא אומנם קטן אבל מאוד יעיל.

על כן, ישנה סבירות גבוהה מאוד לכך שהשודד הפזיז לא תכנן דרך מילוט, שיכלה אולי להיות מסוק או כל טיסה פרטית אחרת. במקרה זה, אפילו כלי שייט מהיר היה אולי עוזר לו, אבל כנראה שהוא לא חשב כך. באסה.

via GIPHY