יוסי כמיסה, ששירת בימ"מ עם מפקד מחוז ירושלים היוצא, יורם הלוי, התייצב הבוקר (שני) לצדו, בתכנית של אילה חסוןב-103FM, ותקף אל המפכ"ל לשעבר, כשאמר כי "יורם הלוי עולה על אלשיך בכל הפרמטרים, המפכ"ל לשעבר בא לרמוס אותו מסיבות לא ברורות". הדברים נאמרו בעקבות התפטרותו של הלוי לאחר שלושה וחצי עשורים של שירות במשטרה לאחר שלא מונה למפכ"ל. מלבד זאת, הוא חשף: "



"לא יכול להיות שאחרי 37 שנים בהן שירת נאמנה את מדינת ישראל, רגע לפני הסיום יכפישו אותו", ירה חברו לנשק של הלוי. "לא ייתכן שרוני אלשיך, שהיה המפקד של יורם, הוציא חוות דעת שערורייתית נגדו, ועוד חודש לפני המינוי. אלשיך בא לרמוס את יורם מסיבות לא ברורות. יורם עשה עבודת קודש בירושלים ובמחוז הדרומי, מפקד יחידה מיוחדת ללוחמה בטרור שנלחם באומץ, וגם מפקד המסתערבים. תראו איזה שקט יש לעם ישראל ולעולם בגלל ירושלים. מהומות בבירה מבעירות את כל העולם וירושלים מקרינה על מה שיקרה בעזה וביהודה ושומרון". לדבריו של כמיסה, מי שאחראי לשקט המדובר הוא לא אחר מאשר יורם, אשר ממניעים לא מובנים "סוכל על ידי המפכ"ל".
 
 
למה אתה מתכוון כשאתה אומר 'סיכול ממוקד'? 
"יורם עלה בכל הפרמטרים על אלשיך. לא היה לו מה ללמוד מאלשיך והוא עשה מה שהוא רצה בירושלים. יורם הוא לא 'יס מן' של אף אחד, הוא מפקד. אין איש במדינת ישראל שמכיר את ירושלים יותר טוב ממנו. מה יש לרוני לבוא וללמד את יורם הלוי במחוז ירושלים?".
 
אז מה הוא כתב נגדו?
"היו כתבות על זה ואתם יודעים, אבל אפילו ברמות אישיות ונבזיות. בראש השנה האחרון הייתה הרמת כוסית של מפכ"לים וניצבים בלשכת המפכ"ל. באותו היום הייתה גם ההדלפה על כך שיורם נכשל בפוליגרף. אנחנו יודעים מי הוציא את זה לתקשורת, רמז: מפכ"ל לשעבר דיבר עם כתבים משטרתיים על מנת להוציא את המידע הזה. המסמך הודלף לשני כתבים ואחד מהם גם פרסם אותו. זה מפכ"ל שלא סיים את תפקידו במשטרת ישראל". 

"יורם מוכן היום להגיע לוועדת גולדברג והיה מוכן גם לצאת לפני שבועיים בפוליגרף מול כל עם ישראל", המשיך כמיסה. "בחודש מרץ יורם עבר פוליגרף תעסוקתי ויצא אמיתי בלי הנחות. לא היה ולא נברא משהו שיורם לא יכול היה להתמודד איתו בוועדה".

בתוך כך, הוא תקף גם אתה השר לביטחון פנים, גלעד ארדן: "השר ארדן הודיע לכל עם ישראל שיש שלושה מועמדים לתפקיד המפכ"לות - יורם, צ'יקו וביתן. אחד נפל, כך שמטבע הדברים נשארו שני מועמדים. אם כן, אדוני השר, אם אמרת לציבור שאלו הם המועמדים שלך, למה אתה הולך ומחפש אלופים או אנשים שבכלל לא היו ברשימה שלך למועמדים לתפקיד המפכ"לות? כשארדן מינה את גל הירש הוא דילג על יורם, ואז הירש נפל, כך שארדן יכול היה למנות את יורם, בנצי או זוהר - אנשים שהיו ראויים לתפקיד, אבל הוא דילג עליהם ומינה את אלשיך. עכשיו הוא הביא את צ'יקו, אבל צ'יקו נפל. אז מדוע הוא לא מינה את יורם לפחות לממלא מקום המפכ"ל?".
 

כמיסה סיפר גם כי ארבעה ימים אחרי הניסיון למנות את משה אדרי למפכ"ל, התפטר ניצב הלוי ושאל את השר ארדן האם ברצונו למנות אותו לתפקיד בכיר בשב"ס. "יורם כבר רצה ללכת אבל הוא המתין לבקשתו של ארדן. אחרי שצ'יקו נכשל בפוליגרף, יורם הודיע שהוא מוכן לקבל כל תפקיד על מנת לשרת את מדינת ישראל. הוא שם את האגו בצד למען המדינה. חוץ מזה, האם שואלים את הרמטכ"ל החדש מה הוא עשה מיום גיוסו? אם היו שואלים אותו, אני בטוח שהוא לא היה עובר את ועדת גולדברג", טען כמיסה, שחזר לתקוף את המפכ"ל היוצא: "מי הכין את שאלות הפוליגרף התעסוקתי? אלשיך. זה הגיוני? אם אלשיך היה עושה את הבדיקה עם השאלות שלו הוא היה עובר? למה אלשיך דאג להוציא את עצמו מהבדיקות? בוא נראה אותו היום".
  
כיצד הגיב השר ארדן להתפטרותו המפתיעה של ניצב הלוי? באופן לקוני למדי אם תשאלו את כמיסה. "כשנפל המינוי של צ'יקו הוא רץ מאולפן לאולפן, אבל כשהקצין המוערך ביותר במדינה עזב, הוא הוציא הודעה בצורה של 'יאללה, הבנאדם עשה את שלו אז הוא יכול ללכת'. אני מצפה שהדברים ייעשו בצורה מסודרת ושיתנו כבוד לבנאדם. 37 שנה הוא שירת את משטרת ישראל, שירת את עם ישראל. קראתי את ההודעה הלקונית שלו וגיחכתי".
 
אין שום דבר דרמטי בעברו של יורם? אין שום רבב משמעותי שיכול להכשיל את המועמדות שלו?
"אם היה הדבר הכי קטן, אותו מפכ"ל מהולל במירכאות היה מוציא תלונה למח"ש. אם היה משהו הכי קטן מבחינה פלילית, יורם הלוי לא יכול להיות מפקד מחוז ירושלים, אלא הוא צריך לעוף ממשטרת ישראל. חיכו רגע לפני הסיום והוציאו מכתב נבזי ברמות הכי נמוכות שיש כנגד אדם שאין לו דבר וחצי דבר. רוצים לעשות לו סיכול ממוקד ולא בצדק. יורם הוא האדם הראוי ביותר לתפקיד. אנחנו כאזרחים במדינת ישראל צריכים להתעורר ולבקש את יורם הלוי. הוא לא צריך לבקש להיות מפכ"ל, אלא אנחנו אלה שזקוקים לו יותר מאשר שהוא זקוק להיות מפכ"ל".