הולכים לבחירות: בתום ישיבת ראשי הקואליציה, שהתקיימה היום (שני) בצהריים, ולאחר שיו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הודיע שמפלגתו לא תתמוך בחוק הגיוס, החליטו ראשי הקואליציה על פיזור הכנסת והליכה לבחירות. יו"ר ישראל ביתנו ושר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן ברך על הצעד ואמר כי מפלגתו תתנה את הכניסה לקואליציה הבאה בכך שחוק הגיוס לא ישונה".



ליברמן אמר בפתח ישיבת סיעתו: "אני מברך את ראשי הקואליציה על החלטה ללכת לבחירות מוקדמות. אמרנו במשך חודש שלם שזאת ממשלת הישרדות זה לא ממשלה שמתפקדת ולכן מבחינתו של עם ישראל הכי חשוב ממשלה חדשה ויציבה. לא היה שום תיאום ביני לבין לפיד. לגבי נתניהו, תלוי בקווי היסוד. כמו שאמרתי אנחנו נדרוש שתהיה התחייבות של הממשלה לא לשנות את חוק הגיוס. הרבה תלוי גם בקווי היסוד בענייני ביטחון".



שר האוצר משה כחלון אמר בפתח ישיבת סיעתו ברקע ההליכה לבחירות: "אנחנו נסיים בתחילת אפריל ארבע שנות כהונה. זה הישג יפה. זו ממשלה שכמעט אף אחד לא האמין שתמלא את ימיה. אנחנו יודעים שקשה מאוד לתפקד וכדי לשמור על יציבות כלכלית במשק, החלטנו יחד לגשת לבחירות מהר ככל שניתן כי כמה שהבחירות יותר קצרות זה פחות עלויות למדינה".



כחלון. צילום: מרק ישראל סלם



עוד הוסיף: "הממלכתיות של מפלגת כולנו בלטה בממשלה הזאת. כשכל פעם היה דיון בניסיון לפגוע הממלכתיות או בשלטון החוק מפלגת כולנו עמדה כחומה בצורה. הבאנו את הכלכלה למצב הטוב ביותר בשנים האחרונות".



יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג: ״ברוך שפטרנו מעונשה של זו. הגיע זמנה של הקואליציה הזאת להתפזר וזמנה של ישראל לעתיד טוב יותר״.



ח"כ איציק שמולי: "פירוק הממשלה היא הודעה משמחת עבור אזרחי המדינה. הממשלה הרעה הזו הביאה לאובדן הביטחון וההרתעה, לבידוד מדיני וגם בצד החברתי לפגיעה באוכלוסיות רבות. כל תכלית קיומה כיום היא החרבת הדמוקרטיה ושלטון החוק ומתן מקלט והגנה לשחיתותיות של ראש הממשלה. הגיע הזמן להחליף אותה".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה: "ובא לציון גואל. כל התעלולים לא הועילו, יש ללכת לבחירות ולהביא לסיום שלטונה של ממשלת נתניהו, אשר הפכה לממשלה הזורעת הרס בכל תחום אפשרי כדי לשמור על שרידותו האישית של נתניהו".

ח"כ סתיו שפיר על הקדמת הבחירות: "ממשלת נתניהו האחרונה שברה שיאי שחיתות, הובילה יוזמות אפלייה גזעניות, גרמה להעמקה של הפערים הכלכליים בין אזרחי ישראל ומעל הכל, כשלה בשמירה על ביטחון מדינת ישראל. טוב שהולכים לבחירות, ובסופן תיבחר הנהגה שאזרחי ישראל עומדים בראש מעיניה. זה הרגע שבו צריך לאפסן את האגו וליצור חזית להחלפת השלטון ולהצלת הדמוקרטיה, החופש והשפיות הישראלית".