במשרד המשפטים אמרו היום (שני) לאחר הודעת ראשי הקואליציה על פיזור הכנסת ולהליכה לבחירות בתחילת חודש אפריל, כי הטיפול בתיקי נתניהו יימשך ללא קשר למערכת הבחירות. "ככלל, אין מקום להשהות טיפול בתיקים נגד נבחרי ציבור או מועמדים, שהגיעו לאחר חקירה לפרקליטות או לתביעה המשטרתית לצורך החלטה אם להגיש כתב אישום. ואולם, הטיפול יהיה תוך מתן הדעת לזהירות הנדרשת, ולפי הצורך יובאו הדברים בפני היועץ המשפטי לממשלה או פרקליט המדינה".



עוד אמרו בסביבת היועמ"ש כי "תהליך העבודה על תיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה נמשך כמתוכנן. מדובר בתהליך עבודה סדור ומקצועי, שאיננו תלוי באירועים פוליטיים. מכל מקום קיימת הנחיית יועץ משפטי לממשלה בנושא "מדיניות התביעה והאכיפה לפני הבחירות לכנסת ולרשויות המקומיות". הנחייה זו פומבית ומפורסמת באתר משרד המשפטים. ככל שהכנסת תתפזר - רשויות אכיפת החוק תפעלנה לפי ההנחיה. כל פרסום אחר הוא בגדר ספקולציה בלבד, נוכח העובדה שתאריך סיום העבודה על התיקים עדיין לא ידוע".



בתוך כך, באופוזיציה דורשים מהיועמ"ש מנדלבליט לפרסם את החלטתו בתיקי נתניהו לפני הבחירות. בפנייה ליועמ"ש, יו"ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, כתבה: "זכותם הבסיסית של אזרחי ישראל לקבל מידע מרשויות השלטון על פעולתן, בטרם יבחרו בראש ממשלה חדש היא מהותית. אי פרסומן של ההמלצות הוא דווקא זה המייצר מראית עין של השפעת המערכת המשפטית על ההליך הדמוקרטי. לא ייתכן שישראל תלך לבחירות כאשר כנגד ראש הממשלה עומדות שלוש המלצות לכתב אישום על שוחד - העבירה החמורה ביותר לאיש ציבור ועל אחת כמה וכמה כאשר גם הפרקליטות ממליצה על כתב אישום באותו הסעיף״.



במהלך הצהרתו בפתח ישיבת סיעת הליכוד התייחס נתניהו להמשך הטיפול בתיקי חקירותיו ואמר כי הוא "אינו מצפה לכלום". בתוך כך, השר משה כחלון ציין שוב כי "ראש ממשלה תחת כל כתב אישום ואחרי שימוע לא יוכל לכהן".



מנדלבליט. צילום: מרק ישראל סלם



כזכור, בתום ישיבת ראשי הקואליציה, שהתקיימה בצהריים, ולאחר שיו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הודיע שמפלגתו לא תתמוך בחוק הגיוס, החליטו ראשי הקואליציה על פיזור הכנסת והליכה לבחירות. בהודעה רשמית מטעמם נמסר: "בתום ישיבת ראשי הקואליציה הוחלט על פיזור הכנסת והליכה לבחירות. בהודעה מטעמם נמסר: "מתוך אחריות תקציבית ולאומית החליטו ראשי מפלגות הקואליציה, בהסכמה ופה אחד, לפזר את הכנסת וללכת לבחירות חדשות בתחילת אפריל לאחר קדנציה של ארבע שנים מלאות. השותפות בכנסת ובממשלה תימשך גם בתקופת הבחירות". תאריך הבחירות הוא, ככל הנראה, ה-9 באפריל. לפי סביבת נתניהו, חוק פיזור הכנסת יעלה כבר בשבוע הקרוב. 



בהתייחס להחלטתו של ח"כ לפיד לא לתמוך בחוק הגיוס, אמר: "אני חושב שלפיד יצטרך לגלות תכונות של הודיני כדי לצאת מהמצב הזה. הוא אמר שהוא יתמוך בחוק הזה בכל מקרה וקרא לנו להביא את זה, והנה אנחנו מביאים את זה והוא לא תומך בזה".