לא הופתענו לגלות הבוקר (שני) שתוכנית הריאליטי המוזיקליי "אביב או אייל" בזכיינית קשת, יורדת מהמסך אחרי עונה אחת בלבד. התוכנית, שהוקפאה לעת עתה וככל הנראה גם לא תשוב יותר למסך, יורדת בעיקר בגלל יחסים עכורים בין אייל גולן לאביב גפן ולא בגלל נתוני רייטינג חלשים, כך מתעקשים הנוגעים בדבר. כך, או כך, מבחינתי לא משנה מהי הסיבה האמתית, מדובר בבשורה נפלאה לי ולחובבי הריאליטי, שכבר מאסו זז'אנר הזה שכבש לנו כל חלקה טובה על המסך.



בקשת השכילו להבין שאין לתת במה לכמה תוכניות ריאליטי מוזיקליות באפיק אחד והם מעדיפים להשקיע את כל מרצם בתוכנית הדגל המנצחת שלהם "הכוכב הבא לאירוויזיון". מלכתחילה החיבור בין שני זמרים שלא מחבבים אחד את השני ושנהגו לחבוט זה בזה במהלך הקריירה שלהם הוא שימוש בפרובוקציה זולה לטובת נתוני רייטינג, ותוכניות טובות שאמורות לתקוע יתד לאורך תקופה לא יכולות להתבסס רק על הגימיק הזול הזה. מתי יבינו מקבלי ההחלטות שהם לא יכולים לזלזל באינטליגנציה של הצופים ולקנות אותנו בזול, זה קצת מעליב, אנחנו ראויים ליותר מזה.



מבחינתי, אביב גפן איבד את כל המניות שצבר לאורך השנים ביזע ודמעות כשהסכים לשתף פעולה עם אייל גולן ואף הקליט את הלהיט שלו "שיר מיתר" לטובת התוכנית החדשה. בין רגע הוא הפך מאומן יוצר מחתרתי, רוק סטאר מרדני, מעורב פוליטית ומוערך מאד, לעוד אחד מהזמרים שכל מה שמניע אותם זה לקבל זמן מסך, למלא אולמות ולפוצץ את חשבון הבנק שלהם ושל אמרגנם.



אני רק יכולה לשער שהמהות והתמהיל המאפיינים את אביב גפן לא אפשרו לו להמשיך לבגוד בעקרונות הבסיסיים שלו, ונדרשה לו עונה אחת בלבד להבין ששגה ולחזור בו מטעותו. ולכן מניותיו שוב זינקו מעלה.



אופתע מאד לגלות אם הבעייתיות הגיעה דווקא מהזירה של אייל גולן, שבמקרה שלו, החיבור לגפן רק עשה לו טוב למוניטין. גולן צריך להמשיך להוציא להיטים משמחים, להופיע על במות יום העצמאות, למלא קיסריות ולשמח חתן כלה ביום החשוב בחייהם, כי בזה הוא טוב ועל זה אין עוררין ומי שיגיד אחרת חוטא למציאות. המסך לטעמי פחות הולם אותו.



כולי תקווה עבור גפן וגולן שראשי התיבות הזהים שלהם, א.ג, יישארו עוד אחד מתעתועי הדמיון או חזיונות השווא, שעם הזמן אולי יתבלבלו לנו עם א.ק או א.ח. של רומן זדורוב.