טורקיה הזמינה הלילה (שלישי) את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לשיחות, בעקבות הודעתו כי הכוחות האמריקאים ייסוגו מסוריה. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הציע את הביקור בשיחת הטלפון בין שני המנהיגים במהלך סוף השבוע. דובר הבית הלבן אישר כי ההזמנה לביקור ב-2019 ניתנה. 

"שום דבר מוחלט לא מתוכנן, אך הנשיא פתוח לביקור פוטנציאלי בעתיד", אמר דובר הבית הלבן הוגאן גידלי. טראמפ צייץ בטוויטר ביום ראשון כי "הייתי לי שיחה ארוכה ופורה עם נשיא טורקיה ארדואן. שוחחנו על דאעש והמעורבות ההדדית שלנו בסוריה וכן על הנסיגה האיטית והמתואמת של כוחות ארה"ב מהאזור. אחרי שנים רבות הם חוזרים הביתה".
הנשיא התייחס גם לנושא נסיגת ארצות הברית מסוריה בחשבון הטוויטר שלו, בו כתב: "נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אישר לי כי הוא ישמיד את מה שנשאר מדאעש בסוריה. והוא אדם שיכול לעשות זאת. טורקיה כבר כאן. הכוחות שלנו חוזרים הביתה".

כזכור, טראמפ הודיע בשבוע שעבר כי יסיג את 2,000 החיילים האמריקאים מסוריה. בעקבות ההחלטה הודיע מזכיר ההגנה האמריקאי ג'יימס מאטיס כי הוא מתפטר מתפקידו. הנוכחות הצבאית האמריקאית בסוריה החלה ב-2015, במטרה להיאבק בארגון "המדינה האסלאמית".