העבריין יצחק אברג'יל המשיך היום (שלישי) במסירת גרסת ההגנה שלו בפרשה 512. לאברג'יל מיוחסות עבירות של עמידה בראש ארגון פשיעה, שלושה מקרי רצח, ניסיון רצח (בין השאר של יריבו, העבריין זאב רוזנשטיין), קשירת קשר לפשע, פציעה בנסיבות מחמירות, גרימת חבלה ועבירות של יצוא, יבוא, סחר ואספקת סמים מסוכנים.



כשנשאל בבית המשפט מה יש לו לומר על הטענה שישראל אוזיפה היה בכיר בארגון הפשיעה שלו והיה אחראי על תחום הסמים, ענה אברג'יל: "אף פעם לא היה לי ארגון, אין לי ארגון ולעולם לא יהיה לי ארגון. אני מכיר את ישראל אוזיפה מכך שפעם אחת באתי עם אשתי לבלות בבלגיה. אוזיפה הוא דמות שכולם מתקשרים אליו כדי לבלות, זה ישראל. לא מעבר לזה. הוא בחור טוב עם לב טוב שאוהב לעזור לאנשים. ממה הוא חי וממה הוא מתפרנס? לא מעניין אותי. ממה אני חי וממה אני מתפרנס? זה ממש לא מעניין אותו. הייתי הולך אליו כדי שיהיה לי שקט".



מתי נודע ואיך נודע לך על עסקת הסמים הגדולה מפרו לקנדה?
"ט' רצה לנסוע לסביליה. לפעמים הזכרון מתעתע. הזיכרון שלי רחוק מלהיות מושלם, ירדתי איתו למטה. שמע יצחק, יש מחלוקת בין אחיך מאיר לביני. אמרתי לו: למה אתה מדבר יותר מדי? בוא ניסע אליו".
מה הבנת מט'? מי האנשים המעורבים בעסקת הסמים?
"הוא ואחי מאיר". 

מי קיבל כספים מהעסקה?
"לא יודע. לא נכנסתי לזה בכלל".

איך יכול להיות שאתה עושה גישור בעסקת סמים כל כך גדולה ולא קיבלת שום תמורה עבור כך?
"קיבלתי הרבה. קיבלתי שלא תהיה מלחמה בין אחי מאיר לבין ט'. אני מוכן בפני כל הקהל, בפני כל השופטים וכל מי שנמצא כאן, שיביאו אותי למכונת אמת. אם ייצא שהכרתי את כל האנשים שהתביעה טוענת, אני מודה בכל התיק. בואו נחסוך זמן. תבדקו אותי. לא הכרתי אותם. שיביאו איכון של פלאפון, שיביאו תמונה הכי קטנה, שנפגשנו ואני מודה בכל התיק ונסיים את התיק".

עד המדינה אומר שהייתם מדברים פעם בחודש בטלפון.
"אז שהמשטרה והפרקליטות יביאו שיחה אחת שתוכיח את זה. עד המדינה היה גבר שבגברים, אחלה גבר שבעולם. לא יצא לי להיפגש איתו. לא שאלתי אותו אם הוא יודע להכין מטען חבלה. לא שיש בזה פשע, אבל פשוט לא שאלתי. אין לי שום סכסוך עם זאביק (רוזנשטיין)".

במהלך החקירה הנגדית, נשאל אברג'יל האם ישקר לבית המשפט בשביל האינטרס שלו, וענה: "לא. אני אשקר בחיים שלי כשאני חושש שהדברים יפגעו באחרים". 
 
אז אתה תשקר לבית המשפט אם זה עלול לפגוע באחרים?
"אם זה עלול לפגוע באחים שלי, במשפחה שלי, חברים שלי או סנגורים".
 
מי מהנוכחים פה עשה עבירה פלילית ואתה יודע עליה?
"תשאל אותם".

טענת שלישראל אוזיפה היה טלפון אחד שלא החליף במשך שנים. אשמיע לך עכשיו האזנת סתר שהוא מדבר על כך שיש לו שמונה טלפונים ושהוא גם מדבר מטלפונים ציבוריים. זה האדם שאתה טוען שהוא צדיק ולא עושה שום פשע.
"מה שהוא עושה, אני לא יודע. אני הכרתי רק מספר אחד שלו".

למה הלכת לעד המדינה ה"מ? כי רצית מקום שקט שאתה יכול לסמוך? הרי יכולת ללכת לשבעה אנשים אחרים, חברים קרובים שלך שאתה יכול לסמוך עליהם, אחד מהם הוא אפילו דוד שלך. 
"לא הכרתי את דוד שלי בתקופה ההיא".

שמע, הסיפור שלך הזוי.
"לא, כי הסיפור שלך ממש מבריק".
 
רוזנשטיין חבר של מאיר, כך העדת. אתה לא מסתפק בזה שרוזנשטיין הוא חבר של מאיר, ואתה מפזר גם את האפשרות שפגשת את רוזנשטיין בחתונה של אחייך שלך ונישקת אותו. אני מניח שהחתונה המדוברת הייתה הרבה אחרי שאחיך יעקב נרצח. 
"תאמין לי שאני לא זוכר מתי היה האירוע".
 
אני אגיד לך מתי זה היה. ב-13.2.2002, כשאחיך נרצח חצי שנה אחרי. למה זה מעניין אותנו בכלל. הרי זה חצי שנה לפני שהתחילה המלחמה ביניכם.
"אני אמרתי שאני לא זוכר את זה. אמרתי שיכול להיות שנישקתי אותו על הראש שלו, ויכול להיות שרקדנו טנגו. אין מלחמה, אולי בראש שלך יש מלחמה".
 
מה דעתך על עבריינים שעובדים עם המשטרה?
"הם מלשינים שאסור לבטוח בהם".
 
האם מאיר דיבר איתך על זה שרוזנשטיין מסכן על מה שעושים לו? הרי הוא חבר שלו.
"לא היה צריך לספר לי כדי שאני אדע מה עושים לו".
 
יום למחרת הפיגוע הפלילי, בטח מאיר אחיך, שאתה אומר שהוא היה חבר של זאב רוזנשטיין, היה מאוד מזועזע מהמעשה.
"ראיתי את פרצוף שלו, פרצוף עצוב". 
 
התובע משמיע לאברג'יל האזנת סתר, בה מאיר מדבר עם אשתו באותו יום של הפיגוע הפלילי ברחוב יהודה הלוי, ואומר על רוזנשטיין שהוא המלשין הכי גדול של משטרת ישראל

"כשמאיר יהיה כאן, תשאל אותו איך הוא יכול ללכלך על החברים שלו, תשאל אותו איך יש לו את החוצפה ללכלך על החברים שלו. תשמיע את ההקלטה מה אני אומר על רוזנשטיין".

למה היית צריך לגונן על אוזיפה כשאתה יודע שזה שקר?
"אני מכיר אותו בתור קומבינטור, זהו. לא הכרתי את אוזיפה לעומק. מה שאני מכיר, ציינתי. למה? כי זה מה שאני מכיר. אם יש לאדם שלדים בארון, אני לא יודע. אני גם לא יודע אם לך יש שלדים בארון".
 
אתה במנוסה, מחליף טלפונים, אתה בורח כמו מטורף מפחד על חייך. אתה מחליף טלפונים, מחליף דירות מסתור, ואתה משום מה ישן אצל מפלצת שאתה בכלל לא יודע. אתה ישן אצל ראש ארגון פשיעה ואתה בכלל לא יודע! מוזר.