עוד מלפני ההכרזה על הקדמת הבחירות, דובר רבות על כניסת גורמים מחוץ לפוליטיקה להתמודדות לריצה לכנסת, אחד השמות המובילים שעלו בקביעות הוא רב אלוף במילואים, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ. חבר הכנסת מהעבודה איתן כבל תקף אותו ואת ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, היום (שלישי) בתוכניתה של ענת דוידוב ב-103FM ואמר: "אהוד ברק ממש לא המשיח שלי. גם כשיגיע אחרון המשיחים אהוד ברק לא יהיה המשיח שלי", ועל גנץ אמר: "הוא לא בדרך אלינו, ולכן השיח הזה לא רלוונטי".



עוד אמר כבל על ברק: "הוא כמעט חיסל את מפלגת העבודה ואני לא הולך לרופא שכמעט הרג אותי פעמיים. הוא יוכל להיות חלק מגוש כזה או אחר אבל אני מוטרד מהזיכרון הקצר של הציבור. אין מי שנתן חיות לבנימין נתניהו יותר מאהוד ברק".





על גנץ הוסיף: "הוא יכול להיות רלוונטי בכל רגע בו ייבחר. גנץ לא בדרך אלינו ולכן השיח הזה לא רלוונטי. להערכתי הוא יקים מפלגה עצמאית ותהיה הפתעה גדולה אם יקרה משהו אחר". על ההערכות לקראת הקמת גוש שמאל ציין: "זה הדבר הנכון ביותר לעשות ולצערי זה כנראה לא יקרה".



כבל לא פסח גם על שר הביטחון לשעבר, משה בוגי יעלון, שהודיע היום (שלישי) על הקמת מפלגה בראשתו: "הציבור שמצביע למרכז - שמאל מחפש משיח, ונהיה פה צפוף מאוד. כשיש יותר מידי משיחים אז בפועל מפצלים את הגוש והופכים אותו ללא רלוונטי, בכך מחזקים בצורה קיצונית את בנימין נתניהו".



ח"כ כבל שיתף שההודעה על יציאה לבחירות תפסה את ועדת הכלכלה בהפתעה אך סבר שיסיימו את המשימות החשובות ביותר עוד לפני הבחירות. "היה לי הזכות להפוך את ועדת הכלכלה לדומיננטית בצורה בלתי רגילה בכנסת הנוכחית. אנחנו כבר דנים בחוק ההגבלים העסקיים שאמור לתת כוח לממונה למען טיפול ביוקר המחיה אך לפניו אני מתכוון לקדם את חוק העישון. אין גם שום בעיה שוועדת הטייקונים תמשיך בתפקידה היא לא צריכה לקבל שום אישור. יש סיפור גדול בחברת מגדל ואני מצפה משלמה אליהו שיגיע ויאמר את דבריו, הדו"ח יוגש עוד לפני הבחירות".