אין ספק שהאיש המעניין ביותר במערכת הבחירות הקרובה הוא לא ראש הממשלה נתניהו ואפילו לא המועמד השתקן בני גנץ. האיש המעניין והחשוב ביותר הוא היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט. התיקים שמונחים כרגע לפתחו בחשד לשוחד נגד ראש הממשלה הם ללא ספק משימת חייו. כעת נשאלת השאלה, האם יקבל החלטה להגיש כתב אישום או לא עוד לפני מועד הבחירות? התשובה, בכל פרמטר, היא כי הוא חייב לפרסם את החלטתו זמן סביר לפני מועד הבחירות, שנקבע לתאריך ה-9 לאפריל. 
הסיבות לכך הן רבות ואמנה כאן שתיים מהן. אולם, לפני כן, יש לציין כי ברור לכל שהיועמ"ש חייב לבחון את התיקים בצורה המקצועית ביותר ותוך מתן תשומת לב לכל הפרטים. יחד עם זאת, מנדלבליט מכיר את התיק עוד משלבי החקירה שלו ועודכן גם במהלך החקירות על המתרחש. הסיבה לכך שהיועמ"ש חייב לפרסם את החלטתו בטרם ייערכו הבחירות היא, בראש ובראשונה, מחויבותו כלפי הציבור. על מנדלבליט מוטלת החובה לאפשר לציבור הבוחרים לקבל החלטה בצורה מושכלת באם ראש המפלגה הגדולה ביותר יכול להיות אדם שנאשם בעבירה פלילית חמורה או לא. מצב בו היועמ"ש יודע מה יעשה, אך מחליט לדחות את ההחלטה, היא בבחינת מעילה באמון הציבור. 
פרקליט המדינה שי ניצן אמר בראיון ל"כאן 11" טרם הבחירות המוניציפליות כי "צריך לעשות כל מאמץ שכל התיקים שמתנהלים יגיעו לשלבים של החלטה. הציבור שהולך לבחור זכאי לדעת האם יש נגד ראש הרשות או המועצה כתב אישום". הטענה הזאת מתחזקת שבעתיים כאשר מדובר בבחירות לכנסת ולראשות הממשלה. מצב בו מתקיימות בחירות ואז מוגש כתב אישום נגד נתניהו יכולה להביא להפלת הממשלה הבאה ולהליכה לבחירות נוספות בתוך זמן קצר, מה שיעלה המון למשק ויכול לגרום לאי אמון מצד הציבור במערכת. 

הסיבה השנייה בגינה מנדלבליט צריך לפרסם את החלטתו טרם מועד הבחירות היא כלפי המועמד בנימין נתניהו. העובדה שאדם מסתובב עם עננת חשדות כבדים מעל ראשו כבר כמעט שנתיים גורמת לאי נוחות רבה. בפרסום החלטתו, יעמיד היועמ"ש אחת ולתמיד בפני נתניהו את העובדות המשפטיות ויוכל להניח לו לתכנן את עתידו הפרטי והפוליטי, בין אם ישנה החלטה להגיש כתב אישום ובין אם לאו.
הדברים לא צריכים לקרות מחר, שכן יש ליועמ"ש יותר מחודשיים לבחון את התיקים אותם הוא כבר מכיר ולקבל החלטה לכאן ולכאן. עליו לפרסם את החלטתו כחודש לפני מועד הבחירות ולתת לאזרחים את האפשרות לבחור האם לתמוך בנתניהו במקרה כזה או לא. זו המחויבות שלו כלפי אזרחי ישראל.