חשד לניסיון דריסה:  פלסטיני משכם חשוד שניסה לדרוס אזרחים ולוחמים שאבטחו טרמפיאדה סמוך לכיכר החטיבה המרחבית "שומרון". המחבל, שהגיע ברכב מעירו, נוטרל באמצעות ירי הלוחמים, ממנו נפצע באורח קל עד בינוני. שלושה בני אדם ששהו בטרמפיאדה לקו בחרדה כתוצאה מהאירוע. כל הנפגעים טופלו על ידי צוות רפואי במקום.



אמונה מבורך, צעירה בת 23 שהיתה עדה לנסיון פיגוע הדריסה: "הרכב בא בטיסה וניסה להיכנס בין העמודים. החייל ירה צרור ורצנו לבטונדה. התגובה של החייל הצילה אותנו".



מוקדם יותר היום הודיעו ראשי המועצות שהובילו את ההפגנות נגד ממשלת נתניהו בעקבות גל הפיגועים האחרונים לראש הממשלה כי הם אינם מתכוונים להגיע לפגישה שנערכה בלשכתו בעניין דרישותיהם ובקשותיהם. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ראש מועצת מטה בנימין ישראל גנץ וראש מועצת קריית ארבע אליהו ליבמן פנו לראשי המועצות ביהודה ושומרון במכתב, בו הודיעו כי במצב עניינים זה אינם רואים כל ערך בקיומה של פגישה שכל תכליתה קידום צרכים פוליטיים ויצירת תמונה של אידיליה, שבנסיבות הנוכחיות ולמרבה הצער, אינה משקפת את המציאות.



"אנו רוחשים כבוד רב לראש הממשלה ולצוותו ולמאמצים אשר הם משקיעים בהתיישבות ונשמח להיפגש ולפרגן כראוי כאשר מאמצים אלו ישאו פירות משמעותיים יותר", נכתב. אנו מבינים את הקושי הכרוך בסירוב להזמנת ראש הממשלה לפגישה ומכבדים את מי שבוחר להיענות לפגישה ולסייע לנתניהו למרות האמור, אולם אנו, מתוך המחויבותוהאחריות הכבדה המונחת על כתפנו לביטחון תושבינו ולפיתוח ההתיישבות, איננו יכולים ליטול בכך חלק. אנו מבקשים לעלות קומה ולהבהיר כי ההתיישבות ביהודה ושומרון איננה בן חורג של ממשלת ישראל".



דגן התייחס הבוקר לסירוב להיפגש עם ראש הממשלה ואמר "מצפים שבגלל שאנחנו מכבדים את הממשלה, אז נשתוק. היו שתי הפגנות ושבוע וחצי היה שקט. אנחנו דיברנו, ביקשנו תשובות ונפגשנו עם גורמים מטעמו של נתניהו. ראש הממשלה אמר שיחזירו את המחסומים. לא החזירו אוותם, לא הרסו בתים תוך 48 שעות, כוחות הצבא קוצצו. אני חבר "ליכוד" גאה, חושב שרוב חברי הסיעה מסכימים איתי, גם ראש הממשלה. אם שר הביטחון היה אהוד ברק, נתניהו היה אומר לנו לא לבוא לפגישה כזאת".



"אך אחד לא יטיף לנו על אחריות למחנה הלאומי", אמר דגן. "זה אבסורד כי זו ממשלה לאומית אבל לא רק בדיבורים. התושבים שלנו מופקרים ביטחונית. חצי מיליון תושבים לא מקבלים מענה כמו בעוטף עזה או בצפון. 90% מתקציב ההגנה ליישובים ביו"ש קוצץ".על תגובת לשכת ראש הממשלה אמר: "מוטב שבמקום לעסוק בספינים, שיתנו תשובות אמיתיות לבעיות. אל תהפכו אותנו לטפטים. אני קורא לראש הממשלה להתעשת, ולתת תשובות אמיתיות".