צה"ל הודיע הערב (רביעי) כי תוואי מנהרת טרור התקפית נוספת שנחפרה מהכפר השיעי עיתא א׳-שעב הסמוך למושב זרעית וחצה לשטח ישראל, שהתגלה לפני מספר ימים, פוצץ על ידי הצבא. מדובר במנהרה החמישית שמתגלה מאז תחילת מבצע "מגן צפוני" לפני שלושה שבועות.
בצה"ל אמרו כי הם "רואים בממשלת לבנון אחראית לחפירת המנהרות ולהשלכות פעולה זו. מדובר בהפרה חמורה של החלטה 1701 וריבונות מדינת ישראל. צה"ל ימשיך במשימת חשיפת ונטרול המנהרות על פי תוכנית".
מנהרה חמישית בצפון
פיצוץ מנהרה מהצד הלבנוני

צילום: דובר צה"ל


כזכור, חברי הקבינט המדיני־ביטחוני סיירו אתמול בצפון, באזור פעילות צה"ל לנטרול מנהרות הטרור של חיזבאללה, במסגרת מבצע "מגן צפוני". השרים שמעו סקירה מהרמטכ"ל, ממפקד פיקוד הצפון אלוף יואל סטריק ומבכירים נוספים במערכת הביטחון. בתום הסיור נערך דיון קבינט במקום.
 
"צה"ל הציג בפנינו את הפעולות שלו ביחס לנטרול המנהרות. המבצע הזה רובו ככולו מאחורינו", אמר ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו. לדבריו, "יש כאן עבודה יוצאת מן הכלל, ששללה את נשק המנהרות מהחיזבאללה. הוא השקיע בזה הרבה ואנחנו הרסנו לו את זה".

אווירת הבחירות שעומדות בפתח לא נעדרה גם מהאירוע הזה וכללה אנקדוטה משעשעת. לשכת ראש הממשלה הפיצה תמונות מסיור חברי הקבינט, ובאף אחת מהן לא נצפה שר החינוך נפתלי בנט מהבית היהודי. בנט, שחשק בתפקיד שר הביטחון, צייץ בחשבון הטוויטר שלו תמונה עם חברתו למפלגה איילת שקד וכתב: "משהו חדש ממריא. סיור עומק במבצע 'מגן צפוני' בצפון. הכיוון טוב". 
 
הוא הוסיף: "הכוחות מבינים היטב את המשימה. חיזבאללה אינו פוסק לחרוש את רעתנו, ועלינו להיות יצירתיים ויוזמים על מנת לקטום את יכולותיהם".
ביקור הקבינט משך את תשומת לב של חיזבאללה, שפרסם באמצעות לשכת ההסברה שלו הודעה, שלפיה "צבא הכיבוש הציוני הזרים עד כה מאות טונות של בטון, באמצעות 190 מערבלי בטון, לצורך איטום מנהרות בגבול. האויב מנסה במהלך זה להרגיע את התושבים ולהוריד את סף הפאניקה והפחד בקרב פיקוד הצבא, בשל הדיווחים על הגעת המנהרות לתוך שטחי ישראל".