גל הירש, מפקד אוגדת הגליל בצה"ל ולשעבר המועמד למפכ"ל , הודיע הערב (רביעי) על כניסתו לחיים הפוליטיים. על הכניסה לפוליטיקה הכריז הירש באירוע בתל אביב בו הציג את ספרו החדש. הירש נתון זה שלוש שנים תחת חקירה בחשד לשוחד בגיאורגיה, שבעקבותיה בוטלה מועמדותו ב-2015. 

בדבריו אמר כי "למדנו שהכל מותר, גם הדם. אנא, הטילו ספק, כי לצערנו, מדורת השבט שהיתה פעם איננה כזאת, היא אש זרה. הרוח הרעה שמשתקפת בפרשת "גל הירש" היא עדות לרוח הרעה שפושעת כאן. מאוד רציתי לשרת אתכם כמפכ"ל המשטרה, אך אשרת אתכם בדרך אחרת. עם ישראל בהתעוררות, ואתם רואים את זה, אני תמיד מתכוון למה שאני אומר. על המדינה שלנו צריך לשמור".

עוד הוסיף: "חברים ואורחים, בצה"ל, בתעשיות. אמנם עשיתי ועשיתי, אך זה לא מספיק לי. לכן זה קשה כל כך שלא לשרת. בתוך התקופה הזאת נפצעתי פעמיים - הפציעה השאירה אותי עם 59 אחוזי נכות, לא פשוט לחיות עם הפצע הזה, אבל עם הפצע שנפער בליבי עוד יותר קשה לחיות".

בתוך כך השר לביטחון פנים, גלעד ארדן ביקש לשריין לארדן מקום ברשימת הליכוד לכנסת. ארדן, שהחל כבר את דרכו לקראת הפריימריז שצפוי להתקיים בליכוד, סיפר בריאיון שהעניק לעודד בן עמי על האפשרות לפיה הוא ימנה מפכ"ל עוד לפני הבחירות שיגיעו, ביקש מראש הממשלה לשריין את גל הירש לרשימת הליכוד וסיפר במה הוא מתכוון להתמקד כשיבוא לבקש את אמונם של תומכיו בליכוד.


 


על מינוי המפכ"ל: "עדיין לא קיבלתי את האישור מהיועמ"ש למנות את המפכ"ל בתקופה הזאת. באופן אישי אני חושב שנכון שיהיה למשטרת ישראל יהיה מפכ"ל קבוע, זה לא בריא. במידה ואגיע למסקנה שרמת הוודאות למינוי כזה היא רמה גבוהה ככל שניתן, אני אשתדל להגיש מועמד כזה. בשלב זה אני לא אשתף בשמות, אבל אני מקיים הליך מאוד מאוד סדור ומקצועי כולל התייעצויות הנדרשות, כפי שהציבור ראה - ועדת גולדברג בוחנת גם דברים אחרים, ואני לוקח בחשבון גם מועמדים אחרים. במידה והדברים יבשילו, אני אשתדל להגיש גם בתקופת הבחירות, כי זה נכון למשטרת ישראל".

משהו לקוי בתהליך כנראה. גם עם הירש, גם עם אדרי, עכשיו מוטי כהן עבר את הפוליגרף רק אחרי מינויו למפכ"ל זמני
"השיח על הפוליגרף הוא לא רציני. שום גוף לא עושה את הבדיקות האלה. הפוליגרף התעסוקתי הוא לא בהכרח רלוונטי. מפכ"ל צריך להיות ככל שניתן ללא רבב וזה מה שאני מחפש. אני מזכיר לכם שבחרתי שלושה נציבים בכירים מתוך המשטרה. מכאן הוועדות עושות את התהליך. טוב שהתהליך קורה. מוגשים מועמדים, אני מקווה שהמועמד הבא יעבור את הבדיקות, אבל אני כשר אין לי דרך לדעת".
למה אתה מכניס את עצמך לזה ערב פריימריז? 
"באינטרס הפוליטי פר אקסלנס אתה צודק, אבל חברי הליכוד והמדינה מצפים ממני לממלכתיות. יש בה הרבה מה לתקן, ענייני משמעת. אני רוצה מנהיג מהבוקר, זאת האחריות שלי כשר. בפריימריז יש לי מספיק מה להזכיר לבוחרים. לא אלמן ישראל, אני אזכיר את הניצחון על גל השריפות שהסתיים באפס הרוגים, את תקופת הדקירות. עכשיו זאת הזדמנות לשריין את גל הירש לליכוד הבא. יש לו את כל הכישורים.

אני מאוד מקווה שהוא יחליט להצטרף. אף אדם לא אמור לעבור דבר כזה. אני חושב שבליכוד צריך לשריין אותו. למרות המצב הביטחוני הייחודי, אנחנו נאלצים ללכת לבחירות. העם חכם ואין מנהיגות אמיתית מנגד". הירש עצמו, אגב, משיק הערב את ספרו ועשוי להתייחס להמשך.

מקווה למנות מפכ"ל בתקופה הקרובה. השר ארדן. צילום: אבשלום ששוני