בצל החלטת ראשי הקואליציה להקדים את הבחירות לתשעה באפריל, ולפזר את הכנסת, פנינו לארבעה ישראלים ושאלנו אותם מה הם חושבים על ההחלטה, ובמי הם מתכוונים לתמוך.

"אין מי שידאג לאזרחי ישראל"
 

ריקי כהן בנלולו (42) מאשדוד: "מה שמשנה זה לא הקדמת הבחירות, אלא העובדה שאין מי שידאג לאזרחי ישראל. ממשלה הולכת וממשלה באה והפערים החברתיים והכלכליים מתרחבים. מיליון איש חסרי ביטחון דיורי, הנכים הקשישים מקבלים קצבאות רעב, עדיין חסרים במשרדים החברתיים מיליארדי שקלים ומעל שני מיליון אזרחים מתחת לקו העוני, כתוצאה ממדיניות כלכלית דורסנית. מי ישנה את המצב?".

ריקי כהן. צילום: כרמן אלמקייס־עמוס
ריקי כהן. צילום: כרמן אלמקייס־עמוס

 
"אתפקד למפלגה של לוי־אבקסיס"

חגי לוי (43) מירושלים: "בבחירות הקרובות הייתי רוצה לראות את הכנסת חוזרת לעם. שייבחרו נציגי ציבור שיילחמו עבורי ועבורך, בלי אינטרסים, ביושר ובניקיון כפיים. לכן אני מתכוון להתפקד למפלגה של אורלי לוי־אבקסיס, ולעשות כל מה שאוכל כדי שתיכנס לכנסת עם כמה שיותר כוח, עבורנו".

חגי לביא. צילום פרטי
חגי לביא. צילום פרטי

 
"המרכז והשמאל חייבים להתגבש למחנה אחד"
אלה למד (60) מתל אביב: "הנושא החשוב ביותר על סדר יומה של הכנסת הבאה חייב להיות מלחמה בלתי מתפשרת בשחיתויות וכן חזרה לערכים דמוקרטיים. שמגילת העצמאות תהיה החוקה הישראלית. אני מצביעה כבר שנים לאותה מפלגה, אבל בבחירות האלה אבחן את המועמדים למפלגה שאני תומכת בה. המרכז והשמאל חייבים להתגבש למחנה אחד מוסכם, לחסימת הכיוון הלאומני שהמדינה הולכת בו ולוותר על האגו".

אלה למד
אלה למד

 
"רוצה שינוי מקצה לקצה למען הדורות הבאים"

בן ציון דברת (80) מראשון לציון: "הייתי רוצה שדווקא יהיה שינוי מקצה לקצה. הייתי רוצה לראות מנהיגות אחראית, נקייה, כדי שיהיה על מי לסמוך. צריכים להגביל את כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות. אני ניצול שואה ולא פוליטי ורוצה שינוי קיצוני. כבר לא למעני, אלא למען הדורות הבאים".

בן ציון דברת
בן ציון דברת