פרקליטות מחוז תל אביב הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד האזרח האריתראי טספברהן טספציון בגין רצח סילבנה צגאיי ז"ל בת ה-12, אינוס קטינה באלימות ותוך גרימת חבלה גופנית, תקיפה בנסיבות מחמירות, איומים ושיבוש מהלכי משפט.

לפי כתב האישום, טספציון בן ה-34 הגיע לישראל מאריתראה ב-2010. צגאיי, ילידת 2006, הגיעה עם אימה לישראל מהמדינה האפריקאית ב-2011. בין אפריל 2016 ועד יוני 2018 היה הנאשם נשוי לאמה של הנרצחת. השניים התגוררו ביחד עמה בדירה בתל אביב במשך תקופת נישואיהם. במהלך התקופה, נהג הנאשם באלימות כלכלית ופיזית קשה כלפי האם, עד אשר החליטה להתגרש ממנו. בסמוך ליוני 2018 התגרשו והנאשם עזב את הדירה.
 
על פי האישום, טספציון נכנס לדירה של צגאיי, ועם כניסתו החל דין ודברים בינו לבין הנרצחת, על רקע כניסתו לדירה ללא רשות יומיים קודם לכן ועל כך שהזעיקה משטרה. הנאשם חנק את צווארה והפיל אותה למיטה. המנוחה נאבקה בו, אך הוא תפס בכוח את ידיה, ואנס אותה. בהמשך, חנק הנאשם את המנוחה בשתי ידיו בחוזקה זמן ממושך עד שהמנוחה חדלה להתנגד. לאחר מכן, ועל מנת להבטיח את מותה, לקח הנאשם את מכשיר הטלפון שלה ואת צרור המפתחות שלה, נעל את הדירה והכניסה לבניין, בעוד המנוחה מתבוססת בדמה ויצא מהבניין אל הרחוב.

טספברהן טספסיון בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני
טספברהן טספסיון בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני


בהמשך למעשיו, וכדי להעלים ראיות ולשבש מהלכי משפט, זרק הנאשם את התחתונים והמכנסיים שלבש בדירה, החביא את הטלפון הנייד והמפתחות של המנוחה, את הטלפון שלו, ואת הכסף שמשך. בהמשך, הסתתר טספציון באזור שוק הכרמל בתל אביב, עד שנתפס יומיים לאחר מכן על ידי המשטרה.
 

עו"ד ניר אלפסה, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את טספציון, אמר בתגובה: "מכתב האישום עולה תמונה ברורה של מערכת יחסים סבוכה שהסתיימה בטרגדיה. מר טספציון טוען כי הוא לא אחראי למותה של הקטינה ולא תכנן זאת בשום שלב. בשבועות הקרובים נקבל את חומרי החקירה ונתכונן למשפט".