ראש הממשלה לשעבר ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, התראיין הבוקר (חמישי) ב-103FM וכרגיל ניפק כותרות בכל הקשור למצב הפוליטי והביטחוני בישראל. בכל הקשור למצב הביטחוני, הבהיר ברק את מצבה של ישראל, וטען כי ישראל חייבת להמשיך בקו שלה, אך לפעול בשכל בלי להסתמך על ארה"ב ועל רוסיה. הוא תקף את ראש הממשלה נתניהו וטען כי רוב הדברים מתנהלים בסגנון ריאליטי.
אתה רץ בבחירות הקרובות לראשות הממשלה?
"אני מסרב לדון בעצמי. כבר חודשים ארוכים אני במגע עם כל מי שיכול להיות חלק מחיבור במרכז-שמאל. אנחנו נמצאים במערכת בחירות גורליות באמת. אם נתניהו ייבחר הוא לא מתכוון לפרוש בשום אופן ויכריח ממשלה חדשה לחתום על חוק הצרפתי ועל פסקת התגברות מוגברת. לכן זה קריטי. את הממשלה הזאת צריך להחליף והדרך היחידה היא להחליף את ראש הממשלה על ידי הקמת גוש שכולל מערך מפלגות הכולל את ציפי, גנץ, בוגי, גבאי, דן מרידור ואם יהיה צורך אז גם אותי. חייב לקום גוש שיביא את המהפך".

במקרה לא הזכרת את יאיר לפיד?
"הוא אומר שהוא לא יבוא בשום אופן. אם הוא יבוא - זה מצוין. יאיר לפיד הוא שותף ראוי לגוש שכזה. העובדה הכי חשובה של מערכת הבחירות הזאת היא שמהפך מונח על השולחן".
מה אתה מוכן לעשות למען הקמת גוש חוסם שיכלול איחוד של הכוחות?
"אני לא חושב ששאלת עתידי האישי היא המרכזית. ציפי לבני צדקה כשאמרה שצריך לשים את האגו בצד ואז זה יוכל לקרות. העובדה שבוגי יעלון מקים מפלגה היא מתבקשת והעובדה שבני גנץ מקים מפלגה היא מתבקשת גם כן. לא מדובר על מפלגה אחת שתתאחד אלא מערך מפלגות שיגישו רשימה יחד לכנסת. דיון על התחברות הוא טוב מאוד. כדי להרחיב את הגוש ולכלול את כולם תידרש איזושהי סובלנות בקביעת הגורם המוביל".
אתה נפגש עם האנשים הללו ומנסה לשכנע אותם?
"מבלי לפרט שמות אני בשיח רצוף עם האנשים בחודשים ארוכים".
אתה רואה מה הולך במפלגת העבודה, איך אפשר לשים את האגו בצד?
"אבי גבאי הוא איש מאוד מוכשר ויש לו מקום טבעי בתוך המערכת הזאת. הוא עוד לא אמר את המילה האחרונה. צריך לשים את האגו בצד כשכולם נמצאים תחת אותו אוהל. אני חושב שיש סיכוי שזה יקרה. חמשת מיליון האזרחים זכאים לזה שהממשלה הרעה הזאת תעבור מן הארץ".
אתה בטח שומע לא מעט אזרחים שטוענים שאין דמות ראויה להתחרות בנתניהו
"אני לא חושב שזה נכון. יש במערכת הפוליטית חדשנות וגם אנשים עם ניסיון שיכולים לעמוד נגד האינפנטיליות שמציגה הממשלה הנוכחית. אלו אנשים שהוכיחו את עצמם. הציבור ילך אחרי שילוב כוחות שכזה. אם בשמאל לפיד או גבאי משוכנעים שעליהם לרוץ בנפרד הם יכולים לקחת רק מעט מנדטים מהימין כשרוב הכוחות יתפצלו ביניהם שיוביל למאבק בין חיים למוות של המפלגות. 
"הגוש הוא תנאי הכרחי, אם הוא יקרה הוא יביא למהפך בבחירות. יש סיכוי טוב שזה יקרה ואם זה לא יקרה זה יהיה חבל מאוד. אני לא חושב שיש מישהו מסוים שהוא אבן הנגב להקמת הגוש, באופן טבעי מי שיש לו מפלגה שנדרש לנהל אותה גם מבפנים יותר קשה לו לעמוד בראש לעומת אלו שרק מקימים את המפלגה שלהם כעת".
אתה בכלל רוצה לחזור לפוליטיקה?
"אני עושה סדר עדיפויות. כבר הייתי בכל התפקידים כולל ראש הממשלה ושר הביטחון. אני רוצה שהגוש הזה יקרה וכדי שהוא יקרה אני מוכן לעשות מה שיידרש. אין לכם מה לדאוג לגבי, גם ביום לאחר הבחירות יהיה לי מה לעשות".
נושא אחר. התקיפה הישראלית בסוריה לפני יומיים גררה תגובה רוסית נזעמת. כשאתה צופה מהצד, אתה רואה מגבלה על חופש הפעולה הישראלי?
"חשוב מאוד שישראל פועלת כדי לשמר את חופש הפעולה. זה יהיה עיוורון לא לראות שאנחנו מוגבלים יותר מבעבר. ההגבלה בפעולה קשורה גם ליציאה של ארה"ב מסוריה כשהשאירה את רוסיה להיות השחקן הקובע בשטח. בעצם המאבק על עצירת פרויקט הדיוק בסוריה מתבררת האמת הכואבת - פוטין אינו חבר של ביבי, טראמפ לא מקשיב לו באמת. האגדה על נתניהו שהוא קוסם מדיני מתאדה לנגד עינינו. הוא נכנע פעם אחר פעם לחמאס תחת אש ובניגוד לדימוי מדובר בראש ממשלה שמיצה את עצמו וחייבים להחליף אותו".
ייתכן שתהיה עוד החרפת יחסים עם סוריה ורוסיה?
"יכול להיות שנמצא את עצמנו בהסלמה. אני מקווה שנשכיל להפעיל שיקול דעת. ישראל היא הכי חזקה באזור ואין סיבה להירתע. הרוסים מבינים את עוצמתה של ישראל אך עליה לפעול בשכל ובשקט. יש איזו נטייה לאחרונה להפוך כל דבר לריאליטי ולגרור את הרמטכ"ל למסיבת העיתונאים. הנאום האחרון של ראש הממשלה על דרמה בצפון היה תרגיל שכופף את בנט ותירוץ לא לפעול בעזה. שלושה שבועות לאחר מכן נתניהו הכריז על יציאה לבחירות והצהיר שזה היה מבצע הנדסי ולא מבצע צבאי. זהו שימוש פוליטי מביך וזלזול עמוק בביטחון. אני מקווה שרוב הציבור ברור שחלק גדול ממה שהוא ראה עד היום היו משחקים ותעלולים פוליטיים שאין בהם כל קשר לאחריות לאומית".