נחמה רונן, יו"ר תאגיד המחזור אל"ה, הודיעה כי היא מעוניינת לסיים את תפקידה ולצאת לדרך חדשה. רונן, חברת כנסת לשעבר, שימשה בעבר גם כמנכל"ית המשרד לאיכות הסביבה.



תאגיד המחזור אל"ה בבעלות חברות המשקאות, עוסק באיסוף ומחזור מיכלי פיקדון ומיכלים משפחתיים, מאז שנת 2001 והוא תאגיד הפועל ללא מטרות רווח.

בזמן כהונתה בוצעה פריסה של 24,000 מחזוריות ברחבי הארץ וכן הושקעו מיליוני שקלים במימון קווי מיון בתחנות המעבר. בשנה האחרונה, נאספו כ-1.2 מיליארד מיכלי שתייה, גדולים וקטנים. המחזור בשנת 2017 של בקבוקי הפלסטיק עמד על 59.9% ממוצע משוקלל, עם תחזית מחזור דומה של כ-60% בשנת 2018, הגבוה מאחוזי המחזור בארה"ב ומחלק ממדינות אירופה. החברה מעסיקה כ-130 עובדים ב-2 מפעלי עיבוד באשדוד ובקרית אתא, תחנות עירוניות והנהלה.

לפני שבועיים, הודיעה על רצונה לסיים תפקידה בחברת הנדלן ADO  בה שימשה כדירקטורית בין השנים 2015-18. בשנת 2016, על רקע מגבלות חוק הריכוזיות, פרשה מרצון מתפקידה כדירקטורית בבנק הפועלים.
רונן אמרה בתגובה: "אל"ה בשבילי הוא מפעל חיים. פרישתי מהתפקיד נובעת מתחושת מיצוי לאחר 15 שנים עשירות בעשייה ובהתמודדות יומיומית בתחום מאתגר, חדש יחסית בישראל אשר הוכנס בו סדר תוך כדי תנועה. היום, ניתן לומר בבטחה, כי מחזור בקבוקים בישראל הוא סיפור הצלחה המעמיד את ישראל בגאון לצידן של מדינות רבות המובילות בתחום שמירת הסביבה".

"כל ילד בגיל הגן יודע היום שאת הבקבוקים משליכים למחזוריות. אל"ה היא בראש ובראשונה ארגון מקיים שהוביל מהפכה בהתנהגות היומיומית שלנו כצרכנים ועל כך אני גאה. אני רוצה להודות לחברי ההנהלה שלנו בראשות חיים זרביב, לכל העובדים ולשותפים לדרך ולבעלי המניות של אל"ה על האמון שנתנו בי, אני נפרדת מהתפקיד בתחושת סיפוק אדיר וגאווה. פניי עכשיו קדימה לתפקידים מרתקים חדשים".