"אנחנו, הנשים, מסמלות את המקום של האהבה והחמלה", כך אומרת ריטה, הזמרת והשחקנית הישראלית האהובה, שמשחקת בימים אלו בסדרה "מלכות". "מלכות" מגוללת את סיפורן של נשים חזקות, שנלחמות על חייהן בתוך עולם הפשע. כבר בפרק הראשון של הסדרה אנחנו רואים כיצד נטבחים כל הגברים של משפחת מלכה, ונשותיהם נשארות להתמודד בתוך האבל הכבד והאנדרלמוסיה שנשארה לאחר הטבח. על מנת לשרוד, הן נאלצות לבסס מחדש את מעמדן וכבודן בעולם הפשע הגברי והכוחני.



הסדרה מעלה שאלות רבות לגבי יחסי הכוח בין נשים לגברים, ומצליחה להעביר בצורה קלילה ומהנה את מכלול הקשיים, הדאגות והלבטים שהן מתמודדות עמם. רגע לפני פרק סיום העונה, שישודר הערב (חמישי) בשעה 20:15 בהוט 3, תפסנו לשיחה את הנשים החזקות לבית משפחת מלכה והשחקניות המדהימות, ריטה שמשחקת את דורי, ראש המשפחה, דאנה איבגי, משחקת את ליזי הבת של דורי, ומלי לוי, גרושתו של אייל מלכה בסדרה, בנה של דורי שנרצח, בתפקיד הפסיכולוגית הטובה ואמו של עידו הקטן.



מלי לוי: "גברים אל תעלבו, אבל אני חושבת שאנחנו הרבה יותר מתוחכמות"

אז מה חושבות השחקניות על הרעיון של הסדרה, איזה מסר הוא מעביר והאם לדעתן מקרה בו הנשים משתלטות על העניינים היה יכול לקרות גם במציאות? ריטה אומרת כי "אני חושבת שזה יכול לקרות במציאות, אבל לא הייתי רוצה שזה יקרה. אנחנו הנשים מסמלות את המקום המתוקן של העולם, המביא שלום, עוטף ומחבק ומרפא. זה בשבילי סמל לנשיות. לכן במציאות, הדברים היו יכולים להיראות אחרת". 



"בהתחלה מאד פחדתי כדמות ציבורית, כזמרת שעוטפת, לשחק בסדרת פשע", מספרת ריטה, "אבל אני חושבת שבסופו של דבר הסדרה מעבירה מסר שהפשע לא משתלם. זה מביא רק כאב, עצב, אסון. זה מתחיל בשקר, ממשיך בגנבה, וזה כמו כדור שלג". כששאלנו אותה מה לדעתה גורם לאישה להיכנס לקשר עם עבריין ידוע ענתה: "יכול להיות שהן צעירות מאוד, תמימות ולא יודעות מה טומן בתוכו המקום הזה. יכול להיות גם שהמקום של הכוח, העוצמה, הכריזמה והפינוקים גונב את דעתן". 



דאנה איבגי וריטה. צילום: רפי דלויה



"בעולם מתוקן הגברים לא היו חייבים למות בסדרה כדי שהנשים יתפסו את השליטה", אומרת מלי לוי, "אבל בעולם לא מתוקן כמו שלנו, כן זה עולם גברי, עד היום את נתקלת במקומות שהם שטח של גברים. אני מקווה שהחברה הולכת למקום יותר טוב". דאנה איבגי, המשחקת את ליזי, אחת הדמויות החזקות בסדרה, טוענת כי "עולם הפשע הוא עולם מאד גברי, עתיק, שוביניסטי, מהסוג שאני לא יודעת אם נשים היו בוחרות בכלל לקחת בו חלק". 



לאורך הסדרה אנחנו רואים כיצד הנשים נקלעות לסיטואציות בעל כורחן, בהן הן נאלצות לתפוס עמדה מאיימת וכוחנית על מנת להגן על עצמן. עם זאת, לפי דעתה של לוי, הנשים לא מתנהגות בדומה לגברים. "אני חושבת שאנחנו הנשים פחות אלימות, ופותרות דברים בצורה הרבה יותר חכמה. גברים, אל תעלבו, אבל אני חושבת שאנחנו הנשים הרבה יותר מתוחכמות". 



באשר לדמות אותה משחקת לוי, נעמה הפסיכולוגית שמביעה לאורך העונה רתיעה ממשפחת הפשע, אומרת לוי כי "היא בעצם ברחה מהמקום הזה כי היא ידעה שבתוך תוכה היא אולי מסוכנת. זה מעניין לראות מה קורה לאנשים כשהם נדחקים לפינה כדי לשרוד, למה אתה באמת מסוגל. זה משהו שאני אוהבת בסדרה, אני חושבת שכל אחת ואחת מאתנו שם. ממש רואים את המקום של הישרדות, כדי לשרוד את עושה דברים שלא חשבת שבחיים תעשי".



מלי לוי, צילום: רפי דלויה



באשר למסר שהסדרה מעבירה, אמרה איבגי כי "אני חושבת שדווקא הדבר המגניב והמעניין בסדרה הזאת היא שהיא לא איזה מעין עולם אוטופי שבו נשים נכנסות לנעליים של גברים ומתנהגות בדיוק כמוהם. זה לא כמו קסם או כמו סרט של גיבורי על, שהן פועלות לפי תוכנית מסוימת, משתלטות על זה ו'נותנות בראש'. הרבה מהקשיים שיש להן הם קשיים שלהן מול עצמן, מול הפוזיציה הגברית שהן צריכות פתאום לקחת, גם אם הן לא תמיד מסכימות איתה. יש בזה מורכבות שאני חושבת ששם דווקא נמצאת רוב האמירה. לא בזה שהם לקחו לגברים את המקום, אלא באיך שהן מסתכלות על העולם של הגברים שהן נקלעו אליו".  



לסיום, שאלנו כל אחת ממה היא הכי נהנתה מהמשחק בסדרה, ריטה ענתה לנו כי "את עבודת השחקנים עשה גל זייד, אחד מהיוצרים של הסדרה, הרגשתי ממש כתלמידה. הייתי כמו פלסטלינה בידיים שלו. הכי נהניתי ללמוד". מלי לוי: "אני חושבת שבכל תפקיד אני מקבלת סוג של מתנה , להגיע למקום שעוד לא הייתי בו, היה מאוד מעניין ומאתגר". ואיבגי הודתה כי היא נהנתה מהדמות, ומהאנשים שעבדו לצדה: "מאוד נהניתי מהפרטנריות והפרטנרים, היו לי באמת הפעם כל כך הרבה אנשים מדהימים סביבי. מאוד נהנתי מהדמות (ליזי), אהבתי את איך שהיא חושבת, ומאוד התחברתי אליה. וכמובן שזה היה כיף לעשות סצנות עם כל מיני פעלולים".