חודשיים אחרי שנזעק לקריאתן של שכנותיו, אימהות לילדות בנות 5 ו-6, ניהל מרדף רגלי אחר חשוד שביצע מעשה מגונה בעצמו מול עיניהן, לכד אותו ואחז בו עד להגעת השוטרים, העניק השבוע מפקד מרחב דן במשטרה נצ"מ שלמה (מומי) בוריה תעודת הוקרה לשכן האמיץ אריאל רחמים בן ה-21 מבני ברק, שגילה תושייה, אחריות ואכפתיות.



"מרגש מאד לדעת שהחיבור בין הקהילה למשטרה ובין המשטרה לקהילה מניב פירות ובעבודה משותפת מוביל למטרה הקדושה והנעלה לפיה החברה מוקיעה מתוכה את אלו שסרחו, עבריינו רכוש, עברייני אלימות ועברייני מין ובכך ויוצר תשתית לחברה בריאה ואיכותית יותר" אמר רחמים והוסיף: "חשבתי שהאירוע הסתיים כשגבו ממני עדות, ראיתי את הרצון של המשטרה לסייע ולהוביל להגשת כתב אישום כנגד אותו אדם שהתברר כי הוא עבריין מין מורשע שחזר לסורו".



לפני חודשיים, בשבת בצהריים, חזר רחמים יחד עם בת זוגו מבית הכנסת אחרי שבילה ב"שבת חתן" של אחיו. כשהגיע לחצר ביתו פגש בחמש ילדות של שכנים ששיחקו בחצר. "זו בדיוק השעה שההורים ישנים צהריים בין התפילות והילדים נמצאים רובם ברחוב. אחרי שראיתי את הילדות בחצר עליתי במדרגות ופגשתי את האימהות שלהן", שיחזר רחמים והוסיף: "אחת האמהות ירדה בריצה למטה ושכנה אחרת רצה אחריה. 'יש כנראה סוטה למטה, בוא איתנו אריאל', אמרו. ירדתי איתן למטה. אותה אם תפסה את בתה, היא היתה בסטרס ממש. הבת שלה התחילה לספר: 'היה פה איש אחד. הוא התלבש ככה, הוריד את המכנסיים'. האמא שאלה: 'אולי הוא עשה פיפי?' הילדה בתמימות ענתה 'לא, הוא החזיק אותו ביד', תוך שהיא מראה בתנועת יד את המעשה הנפשע של הבחור. זה היה מחריד".



רחמים ושתי השכנות יצאו לסריקות מסביב לבניין,"הגעתי למרחק של שני רחובות משם ושמעתי פתאום את השכנה צועקת 'הנה הוא פה'. הגעתי אליה והבחנתי בחשוד שמנסה להימלט מהמקום. דלקתי אחריו עד שלכדתי אותו. הוא נראה בן אדם שפוי אבל מסכן כזה, בן 50 ומשהו שנראה לא בריא גופנית".


לדברי רחמים, מיד כשלכד את החשוד החל האחרון להתחנן על נפשו.



"'מה עשיתי? אני על תנאי, אל תקרא למשטרה, לא אחזור לכאן יותר', הוא אמר לי, והבנתי שמדובר בעבריין מועד. משכתי אותו חזרה לבניין שלנו. שכן שלנו הוא איש משטרה אבל אנחנו משפחות חרדיות ולא מדובר בפיקוח נפש כך שלא יכולנו להזעיק משטרה. שלחנו ילד לבית של אחד הקשישים שמטפל בו גוי ועשינו בו שימוש כ'גוי של שבת' והוא הזעיק את המשטרה. הם הגיעו לכאן מהר מאד, ואפילו חזרו למחרת לגבות ממני עדות כי היה חשוב להם להגיש נגדו כתב אישום תוך כדי מעצר".



רחמים המשיך: "מסתבר שאותו אדם רבע שעה קודם לכן פגע בשתי ילדות בבניין סמוך, שעה שארב להן בחדר המדרגות. כשאלו הגיעו למקום, הוא הציע לאחת מהן סוכריה, וכשהיא סירבה, הוא אחז בידה בחוזקה. חברתה טיפסה בבהלה במדרגות לקומה הראשונה ודפקה על דלת השכנים ואז הוא נמלט.


זו תחושה נפלאה להציל אנשים ובהחלט כאן ניצלנו בנס מאדם שיכול היה לפגוע בחמש או שש ילדות".