שאדיה נאיף עסיווי-מוסראתי, בת 29 ואם לשלושה שנרצחה הערב (חמישי) ברחוב חנה סנש ברמלה לאחר שנורתה בראשה מטווח קצר ככל הנראה על רקע סכסוך משפחתי, פרסמה לפני 11 ימים פוסט ברשת ה"פייסבוק" בו התייחסה לרצח הנשים במגזר הערבי ולנטילת חיים באופן כללי, וקראה להפסיק את הזילות בחיי אדם.



"עד מתי תימשך הבורות הזו והמשחק בחיי אדם. ליבי דואב כשאני שומעת על רצח של אנשים. אני בורחת מהעולם ואיני רוצה לשמוע. רוצה שכולם יהיו בסדר. לא משנה לי אם מדובר בקרוב או רחוק שלי, או אפילו מישהו מדת אחרת. הדמעות שלי יורדות מעצמן. לא יודעת מה זה החיים שאנחנו חיים, ולא יודעת מי יהיה הבא בתור".



"האם זה יהיה אחי, דודי, חברה שלי, אימי, אישה שפגשתי באקראיות בשוק או גבר שקונה עכשיו בבית המאפה שאני קונה בו", שאלה. "אולי זו תהיה אותה ילדה שלא פשעה ורק שיחקה בחצר. אין לדעת. אנשים מגיבים בטוקבקים וברשתות כאילו הנרצח נרצח בטעות. ערך חיי האדם ירד. הגענו לשלב של בורות. ליבנו מדמם. רחמו על דמעות האימהות, היתומים, האלמנות. הרסתם כל מה שיש בנו והפכתם את ההרג לאדונינו".


הפוסט שפרסמה מוסראתי בפייסבוק
הפוסט שפרסמה מוסראתי בפייסבוק





עדי ראייה סיפרו ל"מעריב" כי ילדיה של הנרצחת ראו את אימם לאחר שנורתה והתחננו בפניה: "אמא, קומי!"מוסראטי היא הנרצחת השלישית במשפחתה. נוסף אליה, נרצחו עוד שתי נשים במשפחה המורחבת: סנאא מוסראטי נרצחה בשנת 2006 ונסרין מוסראטי נרצחה בשנת 2012 בפתח מעון לנשים מוכות בכפר יאסיף.



מארגון "כיאן" נמסר בעקבות מקרה הרצח: "עוד אישה נרצחה. כל זה מתרחש לאחר חודש של מאבק אינטנסיבי בתופעת האלימות נגש נשים, לאחר הפגנות, סדרה ארוכה של סדנאות ומפגשים להעלאת המודעות למסוכנות של התופעה. אי אפשר לסמוך רק על עבודת הארגונים הפמיניסטים, הגיע הזמן לפתרון מקיף, לרשות מתוקצבת ללחימה באלימות נגד נשים ולא עוד תכנית ממשלתית המסתמכת בעיקר על קמפיינים ואף בלי תקצוב". 

עוד הוסיפו: "מס השפתיים" צריך להיפסק, בתופעה לא נלחמים בקמפיינים ובדרכים מעוותות שמקבעות אותה, שחרורם של מאות אסירים פליליים תחת הטיעון של "הגדלת שטח  המחיה", בסופו של דבר יקטין את שטח המחיה של הנשים".

מהחקירה הראשונית עולה החשד לפיה מוסראתי הלכה ברחוב חנה סנש ברמלה כשלפתע הגיע אלמוני וירה בראשה מטווח קצר. ל"מעריב" נודע כי התחוללה דרמה נוספת כשבני משפחתה התפרעו בזירת האירוע. צוותי מד"א שפינו אותה נתקלו בבני המשפחה הזועמים. גורמים ששהו במקום סיפרו כי ישנם אנשים ש"מעיפים דברים" ושיש "אנדרלמוסיה גדולה". 



מוסראתי היא אישה ה-26 שנרצחת מאז תחילת 2018. כזכור, לפני כשבועיים וחצי נרצחה אימאן אחמד עווד בת ה-30, בביתה בעכו. מוחמד לבאבידי נעצר בחשד למעשה.