תג המחיר הזול יחסית של האייפון XR, העומד על 749 דולרים, נועד בין היתר כדי למשוך משתמשי אינדרואיד שמעוניינים לנגוס בתפוח, אבל לא בתג המחיר שעובר את אלף הדולרים. דוח שחברת המחקר CIRP פרסמה היום (חמישי) חושף כי ההימור של אפל על המכשיר - הצליח, שכן בחודש שלאחר ההשקה, כ-16% מרוכשי המכשיר בארצות הברית היו משתמשי אנדרואיד.
מדובר בנתון גבוה יחסית להשקות קודמות של מכשירי אייפון. "נראה שהמכשיר אכן משך משתמשי אנדרואיד", הסביר מייק לוין, שותף ואחד המייסדים של CIRP, "אפשר להעריך, בהתבסס על התמחור והפיצ'רים במכשיר, שאפל מיצבה את ה-XR כאלטרנטיבה אפשרית עבור משתמשי האנדרואיד".
עם זאת, הדו"ח מחזק מעט את הטענות על כך שהאייפון XR אינו עומד בציפיות של אפל מבחינת מכירות, דבר שגורם לה לקצץ בהזמנות. בחודש שאחרי ההשקה, 32% ממכשירי האייפון שנמכרו בארה"ב היו מדגם זה, לעומת 35% שרכשו XS ו-XS Max באותה תקופה. האייפון 8 והאייפון 8 פלוס הצליחו יותר ב-2017 - ויחד הם היוו 39% מהמכירות של האייפונים בחודש שאחרי השקתם.

כזכור, המכשיר שהוגדר כדגם הלואו קוסט של האייפון, הזמין בחמישה צבעים וכולל מסך מלא עם צג Liquid Retina בגודל 6.1 אינץ', הוכרז בספטמבר האחרון. תג המחיר שלו בארץ עומד על החל מ-3,649 שקלים. 
גודל המסך של ה- XR מאפשר גודל ביניים בין מסך האייפון XS עם מסך בגודל 5.8 אינץ' לבין האייפון XS Max עם מסך בגודל 6.5 אינץ'. כמו כן, הוא מצויד בטכנולוגיית Face ID  המהירה ביותר אי פעם הודות למעבד ה- A12 Bionic, השבב החכם והחזק ביותר שהותקן אי-פעם בטלפון חכם. המצלמה שלו נחשבת לחדשנית ופורצת, דרך הכוללת מצב פורטרט עם טשטוש רקע. בנוסף, הוא בעל עמידות במים ובאבק ועם מנגנון טעינה אלחוטית.