אחיה ואביה של שאדיה נאיף עסיווי-מוסראתי בת ה-29, שנורתה אתמול למוות ברמלה מטווח קצר, נעצרו הבוקר (שישי) בחשד לרציחתה, והובאו לדיון בבית המשפט השלום בפתח תקווה, שם הוארך מעצרם בחמישה ימים. במשטרה חושדים כי הרצח התרחש על רקע סכסוך משפחתי. כמו כן, יש לציין כי אחיה, החשוד במעורבות במעשה כאמור, מוכר למשטרה. 


מהחקירה הראשונית עולה החשד לפיה הצעירה הלכה ברחוב חנה סנש ברמלה כשלפתע הגיע אלמוני וירה בראשה מטווח קצר. למעריב נודע גם כי התחוללה דרמה כשבני משפחתה התפרעו בזירת האירוע לאחר התקרית. עדי ראייה סיפרו ל"מעריב" כי ילדיה של הנרצחת ראו את אמם לאחר שנורתה והתחננו בפניה: "אמא, קומי!".

מוסראתי היא הנרצחת השלישית במשפחתה, כאשר בנוסף אליה נרצחו עוד שתי נשים במשפחה המורחבת, בהן סנאא מוסראתי שנרצחה בשנת 2006 ונסרין מוסראתי שנרצחה בשנת 2012 בפתח מעון לנשים מוכות בכפר יאסיף. מדובר באישה ה-26 שנרצחה מאז תחילת 2018.

הפוסט של מוסראתי. צילום מסך פייסבוק
הפוסט של מוסראתי. צילום מסך פייסבוק

לפני 11 ימים היא פרסמה פוסט ב"פייסבוק", בו התייחסה לרצח הנשים במגזר הערבי ולנטילת חיים באופן כללי, וקראה להפסיק את הזילות בחיי אדם. בפוסט המדובר היא כתבה, בין היתר: "עד מתי תימשך הבורות הזו והמשחק בחיי אדם. ליבי דואב כשאני שומעת על רצח של אנשים. אני בורחת מהעולם ואיני רוצה לשמוע. רוצה שכולם יהיו בסדר. לא משנה לי אם מדובר בקרוב או רחוק שלי, או אפילו מישהו מדת אחרת. הדמעות שלי יורדות מעצמן. לא יודעת מה זה החיים שאנחנו חיים, ולא יודעת מי יהיה הבא בתור".

מארגון "כיאן" נמסר בעקבות מקרה הרצח: "עוד אישה נרצחה. כל זה מתרחש לאחר חודש של מאבק אינטנסיבי בתופעת האלימות נגש נשים, לאחר הפגנות, סדרה ארוכה של סדנאות ומפגשים להעלאת המודעות למסוכנות של התופעה. אי אפשר לסמוך רק על עבודת הארגונים הפמיניסטים, הגיע הזמן לפתרון מקיף, לרשות מתוקצבת ללחימה באלימות נגד נשים ולא עוד תכנית ממשלתית המסתמכת בעיקר על קמפיינים ואף בלי תקצוב".