הצבא הסורי נכנס היום (שישי) לעיירה מנביג' שבצפון מזרח המדינה בפעם הראשונה מזה שנים, לאחר שהכוחות הכורדים קראו למשטרו של הנשיא בשאר אל אסד להגן על אזור העיירה מפני מתקפה צבאית טורקית. הצבא הסורי מסר בהצהרה כי הוא יבטיח "ביטחון מלא לכל האזרחים הסורים והאחרים שנמצאים באזור". 
כניסת כוחות אסד באה לאחר שהמיליציה הכורדית YPG צייצה: "אנו מזמינים את כוחות הממשלה הסורית לקחת שליטה על האזורים שכוחותינו נסוגו מהם, בייחוד מנביג', ולהגן על אזורים אלה מפני פלישה טורקית". רוסיה מצידה בירכה על השבת השטחים הכורדים בסוריה לשליטת אסד. "זו התפתחות חיובית", אמר דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב.  

טורקיה איימה לפתוח במתקפה צבאית נגד מנביג', והחלה לרכז כוחות צבא לידה בתחילת השבוע. ביום ראשון דיווח ארגון "מוקד המעקב הסורי לזכויות אדם" כי תגבורות צבא טורקיות נשלחו לאזור מנביג'. הארגון ציין כי לפחות 50 רכבים חצו את הגבול לתוך סוריה כשהם נושאים חיילים וציוד צבאי. בנוסף, סוכנות הידיעות הטורקית IHA דיווחה כי כוח קומנדו טורקי נשלח לסוריה.

לוחמים כורדים בסוריה. צילום: רויטרס
לוחמים כורדים בסוריה. צילום: רויטרס

 

לא ברור אם כוחות המשטר הסורי התפרסו ברחבי העיירה, בה כוחות ארצות הברית הקימו בסיס מוקדם יותר השנה. לא הייתה תגובה מידית מהקואליציה הצבאית בהנהגת ארצות הברית. כזכור, וושינגטון הודיעה בשבוע שעבר על נסיגה מלאה של 2,000 חייליה מסוריה. הכוחות הכורדים סילקו את ארגון "המדינה האסלאמית" ממנביג' ב-2016, במבצע שקיבל תמיכה אווירית מכוחות הקואליציה.