ארגון הפיקוח של האו"ם להסכם הפסקת האש בין ישראל ללבנון, יוניפי"ל, אישר היום (שבת) כי מנהרת טרור יצאה ממפעל בטון בכפר כילא שבדרום לבנון וחדרה לשטח ישראל. האישור בא לאחר שצה"ל הזרים בטון מפתח במנהרה, והציף אותה, כאשר חלק מהבטון אף זלג מהמנהרה בשטח לבנון והציף את רחבת מפעל הבטון.



בהודעת הארגון נאמר עוד כי ארגון יוניפי"ל אימת את קיומה של המנהרה עוד לפני הצפתה. הודעת הארגון התייחסה עוד לפיצוץ מנהרה נוספת על ידי צה"ל במהלך השוע, באזור עייתא א-שעב, עליה על פי יוניפי"ל, לא הועברה מראש הודעה לארגון, ולכן אין ביכולתו לאמת האם אכן מדובר במנהרה, אך ביוניפי"ל בוחן את הנזק שנגרם במקום, בשיתוף עם צבא לבנון.



מפקד פיקוד הצפון ומפקד יוניפי"ל בסיור מנהרות. צילום: דובר צה"ל
מפקד פיקוד הצפון ומפקד יוניפי"ל בסיור מנהרות. צילום: דובר צה"ל



הארגון הבינלאומי ביקש עוד מישראל וצבא לבנון שלא לבצע פעולות לא מתואמות, לכבד את הקו הכחול בין המדינות, ולא להפר את החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם, שנקבעה בסיום מלחמת לבנון השנייה.



כזכור, ביום חמישי האחרון, הציף צה"ל מנהרת טרור של ארגון חזבאללה שחדרה לשטח ישראל בבטון, כחלק ממבצע "מגן צפוני" להשמדת המנהרות החודרות של הארגון, מבצע שהחל לפני מספר שבועות. בנוסף לכך, הפיץ דובר צה"ל סרטונים של הצפת המנהרה, מהצד הלבנוני. דובר צה"ל, תת אלוף רונן מנליס, אמר לאחר הצפת המנהרה כי "ארגון חיזבאללה מקפיד לא להגיב באופן פומבי ולדעתנו הם במידה רבה של מבוכה מול האוכלוסייה ומול ממשלת לבנון, התמונות ידברו בעד עצמן, וממשלת לבנון לא תוכל להמשיך להיות אדישה לתמונות אלה".