ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד הערב (שבת) לסופר עמוס עוז, לצביקה לוי שנחשב ל"אבי חיילים הבודדים" ולכדורגלן העבר שייע גלזר שהלכו לעולמם במהלך סוף השבוע. הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ביום שישי נפרדנו מאחד מגדולי הספרות שלנו, עמוס עוז ז״ל. אנחנו תמיד נזכור את תרומתו לספרות העברית וללשון העברית. יהי זכרו ברוך. עם כל עם ישראל, רעייתי שרה ואני דואבים על פטירתם של צביקה לוי ז״ל, האבא של החיילים הבודדים, ושל שייע גלזר ז״ל, שחקן הכדורגל המיתולוגי. כל אחד מהם תרם בדרכו למדינת ישראל, בכל מאודו. יהי זכרם ברוך".

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד לצביקה לוי שהלך לעולמו היום: "אלפי חיילים בודדים שצביקה היה לאבא עבורם מבכים היום את לכתו ואנחנו עצובים יחד איתם. צביקה, חתן פרס ישראל והאבא של החיילים הבודדים היה סמל לנתינה למסירות, ולא פחות מכך, סמל לאופטימיות. הוא הפך את הנתינה והאהבה-לאחר למפעל חיים. גם בשנים האחרונות כשכבר היה חולה מאוד לא חדל מלעשות למען אלפי חיילים בודדים ומשפחות שכולות ולהיות השראה עבור כולנו".

הוא הוסיף: "צביקה היה לוחם. תחילה בחטיבת הצנחנים למען בטחון ישראל וכאזרח לחם למען החברה בישראל. אנחנו מחבקים את משפחת לוי ואת חברי קיבוץ יפעת וגם את אלפי החיילים הבודדים שמרגישים היום יתומים".
 
אדלשטיין: "אישים ענקיים הלכו מאיתנו"

יושב ראש הכנסת יואל אדלשטיין (ליכוד) ספד: "‫עם צאת השבת התבשרתי על אישים ענקיים שהלכו מאתנו. עמוס עוז, מגדולי סופרינו, שדמותו תהיה חקוקה לנצח בעולם התרבות והרוח הישראלי. צביקה לוי, איש חזון ועשייה, אבי החיילים הבודדים וכדורגלן העבר שייע גלזר.‬‫ 'דור הולך ודור בא והארץ לעולם עומדת'.‬ ‫שבוע טוב ובשורות טובות".
 
כזכור, עוז הלך לעולמו ביום שישי בערב, והוא בן 79. כזכור, עוז נחשב לאחד הסופרים הבולטים ביותר מבין סופרי "דור המדינה", ועסק רבות בחברה הישראלית, בשאלות של מוסר אישי ולאומי, בזהות הישראלית ובציונות. בין ספריו הנודעים היו "מיכאל שלי", "קופסה שחורה" ו"סיפור על אהבה וחושך", ובחייו הוא זכה לפרסים רבים ונחשבים בעולם הספרות, בהם פרס גתה, פרס מאן בוקר, פרס קפקא, ואף נחשב לאחד המועמדים לפרס נובל לספרות, בו לא זכה.
 
בנוסף לעבודתו הספרותית, עוז נמנה בין אנשי הרוח המובילים בישראל, ונהג להתבטא רבות בנוגע לעניינים שבסדר היום הציבורי בישראל. עוז נודע בעמדותיו השמאליות, ואף שובץ במקום סמלי ברשימת מפלגת מרצ בבחירות 2003.

"לכתו של אבי החיילים הבודדים - אבידה גדולה לאלפי חיילים וחיילות בודדים בהווה ובעבר"

צביקה לוי, הפעיל החברתי שכונה "אבי החיילים הבודדים", וחתן פרס ישראל, הלך לעולמו הבוקר כשהוא בן 70, לאחר שסבל ממחלת ניוון שרירים בשנים האחרונות. לוי נולד בקיבוץ גבת בעמק יזרעאל, ומשפחתו הייתה בין מקימי קיבוץ יפעת, שם הוא התגורר עד היום. אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, מסר: "גם בהיותו חולה, לא ויתר על נוכחות בטקסים של חיילים, וזכה לביקורים רבים מכל אוהביו ומוקיריו. אנו משתתפים בצער המשפחה, נעמי והבנות. נזכור את צביקה באהבה גדולה ובהכרת תודה". 

טקס הענקת דרגת אלוף משנה לצביקה לוי. צילום: דובר צה"ל
 
ראש המטה הכללי רב-אלוף גדי איזנקוט וראש המטה הכללי המיועד, אלוף אביב כוכבי ספדו ללוי: "לכתו של אלוף משנה במילואים צביקה לוי, חתן פרס ישראל למפעל חיים ואבי החיילים הבודדים, איש שכולו חסד ואהבת אדם, היא אבידה גדולה לאלפי חיילים וחיילות בודדים בהווה ובעבר, שצביקה היה להם לאב שני ולמשפחה, פתח להם דלת לבתים חמים, והיה בעבורם אוזן קשבת וכתף תומכת. משך עשרות שנים היה צביקה לוחם למען החיילים הבודדים- עודד את עלייתם ארצה וסידר להם בית ומשפחות מאמצות. צביקה לא הסתפק בכך וסרק את הצבא לאורכו ולרוחבו ביקר אותם ותמך ב״ילדיו״ במהלך שירותם, ביציאתם לקורסי פיקוד וקצונה ומשם להמשך דרכם במדינת ישראל. רוח עשייתו הברוכה תלווה את צה״ל ומבוצעת הלכה למעשה יום יום על ידי מפקדיו. צה"ל מרכין ראש במותו של צביקה לוי, איש יקר ומיטיב, ומשתתף בצערם של רעייתו נעמי וילדיו".
 
בנוסף, הבוקר הלך לעולמו אחד מגדולי חלוצי מכבי תל אביב ונבחרת ישראל בכל הזמנים, יהושע (שייע) גלזר. גלזר, שאמור היה לציין היום את יום הולדתו ה-91, נולד ב-1927 וזכה בשש אליפויות ושישה גביעי מדינה במדים הצהובים. מועד הלווייתו יפורסם בהמשך. גלזר כאמור החל את הקריירה במדי מכבי תל אביב וזכה במדיה בשש אליפויות ובשישה גביעים. במהשך שיחק גם בהפועל כפר סבא, בית"ר נתניה, בית"ר ירושלים וסקציה נס ציונה עד שפרש ממשחק ב-1962. במדי נבחרת ישראל רשם גלזר 35 הופעות בהן כבש 18 שערים.