אמש מיד לאחר ההכרזה על הקמת מפלגת הימין החדשה עם השם המקורי "הימין החדש" עלו בזה אחר זה שרי הליכוד ותקפו את בנט ושקד וזעקו זעקות גוועלד על המחנה. אבל האמת היא שמי שצריכים לחשוש מהקמת מפלגת הכל ישראלים הם דווקא בני גנץ ויאיר לפיד. נכון שאף אחד מהמועמדים מגדיר את עצמו ימין (האחד הוא נציג המרכז הבלתי מעורער והשני עוד לא ידוע) אבל המטרה המרכזית של מפלגת שקד-בנט היא לקיחת "קולות אבודים" שהחליטו להצביע לטרנד התורן ו"להחזיר אותם הביתה".
זו הייתה גם הסיבה שהשניים החליטו להקים את הקונסטלציה החדשה באמצע השבוע שעבר. ביום שני הכריז נתניהו על יציאה לבחירות וביום שלישי כבר ישבו השניים עם כמה יועצים ביניהם היועץ לשעבר והחבר בהווה משה קלוגהפט. ביחד חשבו מה עדיף, להישאר בבית היהודי ולהרגיש נטע זר אבל עם בייס, או לצאת לדרך חדשה ומשוחררת ולקחת בחשבון שיכול וזאת תהיה דרכם הפוליטית האחרונה. בסופו של דבר הוחלט להקים מפלגה עם שם פשוט "שגם מישהו שלא נמצא בעניינים של הפוליטיקה יבין בדיוק מה המפלגה הזאת משדרת. ימין חדש" , כך לפי גורם המקורב לשניים. 
בחזרה לגנץ ולפיד, ויש לומר כי הערכה היא כי הניזוק העיקרי יהיה גנץ שכן בנט ובעיקר שקד משחקים על הסנטימנט הימני שכרגע גנץ מפלרטט איתו בשתיקתו הרמה. ואם להאמין לסקרים שבודקים "מגמות בציבור" אז נראה שאכן ישנה תזוזה איטית וקבועה ימינה. מעבר לכך ששתי הפרסונות האלה, שקד ובנט, בסך הכל בציבור הכללי נתפסות כחיוביות או לכל הפחות אמינות ונחושות. בנוסף, שקד ובנט מבקשים להחזיר הביתה מצביעים שנמאס להם מההקצנה הדתית שעברה הבית היהודי בשנים האחרונות ולתת מצג של מפלגה שהיא גם ימנית אבל גם ליברלית, כזאת שהיא פונה לדתיים הלאומיים אבל לא מפנה עורף לחילונים. 

המפסיד העיקרי. בני גנץ. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הקמת המפלגה של בנט ושקד תדרוש מהשחקנים במרכז שמאל של המפה הפוליטית לחדד מדוע ובמה הם שונים. אומנם בני גנץ הוא המועמד החביב על המצביע המתנדנד, כזה עם עבר אישי מרשים ובלי "כתמים פוליטיים", אבל אם לא יידע גנץ לזקק את התמורה שהוא מעניק למצביעיו, שני השועלים הפוליטיים הללו יידעו לשאוב מתוך רשימת "החוסן ישראל" לפחות שניים שלושה מנדטים ועם עוד כמה שיביאו מ"הבית" להיות מפלגה שיכולה להיות לשון המאזניים לאחר הבחירות.