פרסום ראשון: "הימין החדש", מפלגתם החדשה של שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד, תקרא צל"ש וסיעתה בכנסת תקרא הימין החדש. כך עולה ממכתב שהעביר הבוקר (ראשון) השר בנט לוועדת הכנסת לקראת הדיון הבוקר בבקשת הפיצול מהבית היהודי. במכתב כתב בנט כי הוא בא כוח מפלגת צל"ש וציין כי הסיעה בכנסת תקרא הימין החדש. בדיון על אישור הפיצול בוועדת הכנסת נאמר כי השם שיופיע על פתקי ההצבעה יהיה הימין החדש.



מוקדם יותר דווח בכאן ב' כי המפלגה צפויה להתאחד מחדש עם הבית היהודי-האיחוד הלאומי מיד לאחר הבחירות. גורמים בכירים בשתי המפלגות אמרו כי לאחר הבחירות מתכוונות שתי המפלגות להתייצב כבלוק אחד למשא ומתן הקואליציוני מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהנחה שהוא ייבחר, בדומה לברית שנרקמה בזמנו בין בנט ויאיר לפיד. בבית היהודי מכחישים את הדיווח.



לפי הדיווח, בשלב השני אמורות שתי המפלגות ליצור סיעה אחת בכנסת. מטרת המהלך היא למקסם ככל שניתן את קולות הימין, באמצעות ריצה נפרדת. מפלגתו של בנט תבקש לזכות בכמה שיותר קולות ימניים חילוניים, בעוד שהבית היהודי-האיחוד הלאומי תתמקד בקולות הציונות הדתית. לאחר הבחירות, כשכל אחת מהמפלגות משכה אליה כמה שיותר קולות, יבקשו השתיים ליצור סיעה משותפת, מתוך הנחה שכך ניתן יהיה להגיע למספר מנדטים גבוה יותר ממה שהשיגה הבית היהודי של בנט במתכונתה הקודמת.  



כזכור, אתמול בערב הודיעו בנט ושקד על פרישה מהבית היהודי והקמת מפלגה חדשה ששמה "הימין החדש", תוך שהם מדגישים את שילוב חילונים ודתיים במפלגה. שקד טענה כי הבית היהודי לא הצליח להביא לאיחוד של חילונים ודתיים ואמרה: "נקים מפלגת ימין חדשה של דתיים וחילונים ביחד, בה יהיו חברים באופן שווה ומלא דתיים וחילונים כזו שמייצגת שותפות אמת בראשות משותפת שלי ושל בנט".



בקשת מפלגת צל"ש לוועדת הכנסת
בקשת מפלגת צל"ש לוועדת הכנסת



השר בנט הוסיף: "דתיים וחילונים כמו באוהל בטירונות, בשולחן העבודה, בשולחן הסדר בפסח וכמו בבית הפרטי שלי, עם משפחתה של אשתי. לא רק איחוד פוליטי אלא שותפות. מפלגת הימין החדשה היא ימין, נקודה. בלי אבל ובלי בערך. בעד ארץ ישראל ובלי פשרות, נגד מדינה פלסטינית. נגד שחרור אלפי מחבלים בעסקאות, בעד המסורת היהודית, בעד עם ישראל ובעד מדינת ישראל. נאמר זאת בצורה הכי ברורה - לו לפני 13 שנה הייתה קיימת המפלגה הזו, ההתנתקות לא הייתה מתרחשת".



במהלך מסיבת העיתונאים התפרץ לעבר השרים הפעיל החברתי ואיש השב"כ לשעבר גונן בן יצחק, וקרא לעברם קריאות ביניים, בהן האשים את השניים בתמיכה בהדתה, ובכך שאיפשרו לנתניהו להמשיך ולכהן כראש ממשלה, למרות שהוא מושחת, לדבריו.



לפני כן, השר בנט פתח את דבריו ואמר "הבית היהודי הפך לכוח משפיע מאוד במדינת ישראל, אבל בשנה האחרונה וביתר שאת בחודשים האחרונים, העידן הזה של ההשפעה הגדולה שלנו תם ללא שוב. אם בעבר הצלחנו למנוע את שחרור המחבלים והתקדמות למדינה הפלסטינית ולדחוף ולחולל את השמדת 30 המנהרות בצוק איתן, כעת בהדרגה איבדנו את כוחנו להשפיע".



"ראש הממשלה נתניהו הבין שהציונות הדתית המופלאה יושבת בכיס שלו, שכמה שהוא יתמר בה תמיד בסוף הם יילכו איתו", האשים בנט, "רק לפני מספר שבועות אמר נתניהו במסר מיוחד לאומה שאנחנו במצב חירום לאומי, תקופה שתדרוש הקרבה וקורבנות, ולכן אסור בשום פנים ואופן ללכת לבחירות בשנה הקרובה. הוא שלח את ראש המל"ל לרבנים שיפיצו את הסכנה הנוראית שעומדת בפני ישראל. הציבור הדתי, הציבור הטוב הזה, נעמד דום. לאור זאת אכן נאלצנו להתקפל ולהישאר בממשלה בניגוד למה שאנחנו מאמינים. ארבעה שבועות אח"כ, כאשר החליט ראש הממשלה שהבחירות כדאיות לו, הוא שכח את כל נאום דם יזע והדמעות ואמר יאללה הולכים לבחירות".



"איבדנו לצערנו את היכולת להשפיע השפעה מהותית. כך היה וכך רק יגבר. כך היה בבניה הערבית הבלתי חוקית בחאן אל אחמר, שברור שבג"ץ פסק שצריך לפנות אותו וראש הממשלה ביטל את ההרס ההכרחי של אותה בנייה פראית והבטיח שתוך מספר שבועות הוא יהרוס. אנחנו הצבענו נגד אותה החלטה, עברו שבועות וכלום לא קרה וההחלטה עברה. זה שכל מרפסת בלתי חוקית בתל אביב נהרסת תוך 12 שעות".



את מסיבת העיתונאים פתחה השרה שקד ואמרה כי: "ב-2012 הגענו לבית היהודי חילונית ודתי ואני מודה עם מסר קצת נאיבי, חסר סיכוי, שותפות אמיתית בין דתיים לחילונים. 6 שנים עברו מאז ואני אסירת תודה כלפי הציונות הדתית שפתחה בפניי את דלתה ואת ליבה. מעולם לא הרגשתי לא נוח, תמיד הרגשתי בבית. אני חשה אהבה עצומה לציבור הזה וקיבלתי ממנו אהבה כפליים".



"הבית היהודי הפך לכוח משמעותי בשנים הללו, לא מפלגה שלא סופרים אותה כמו בהתנתקות אלא מפלגה קטנה במספר וגדולה בהשפעה. הגענו להישגים רבים, בלמנו התקדמות למדינה פלסטינית לאור מתווה בר אילן, עצרנו שחרור מחבלים רוצחים. עד שהגענו שוחררו אלפי רוצחים כמו סינואר מנהיג חמאס. מאז לא שוחרר אף מחבל. חוללנו מהפכה היסטורית במערכת המשפט", סיימה שקד את דבריה. עם השניים תפרוש חברת הכנסת שולי מועלם והמהלך הוא בברכת הרב חיים דרוקמן, מבכירי רבני הציונות הדתית.