רשת "נטפליקס" שחררה אמש את הפרק החדש והמיוחד של "מראה שחורה" בו, הצופים הם אלו שבוחרים את העלילה. טל ברמן ואביעד קיסוס התייחסו בתוכניתם ב-Eco99fm לשידור שעורר סערה: "הפרק האינטראקטיבי של 'מראה שחורה' הוא פשוט גרוע!".



אביעד: "אתה נגנב מזה בהתחלה, הם צילמו מעל 5 שעות. אני סיימתי את זה תוך שעתיים ומשהו. הטכנולוגיה היא מגניבה. אבל אני לא אעשה ספויילרים לעלילה. זה מאוד קול שזה לא נעצר בזמן הבחירות. אני חשבתי שהסרט נעצר ואתה צריך לבחור, אתר רואה סרט שוט אחרי שוט, ותוך כדי שהוא מוקרן עולה מין טיימר שאומר שיש לך את הזמן לבחור. למשל הגיבור עומד בקיוסק וצריך לבחור בין קולה לפפסי והוא עדיין בדיאלוג עם האיש של הקיוסק, זה מיידי לגמרי. זה תפור מדהים".



"ככה זה עובד ב'מראה שחורה', הם שופכים ארגזים של כסף כדי שזה ייראה מדהים", המשיך אביעד. "אי אפשר לצפות בזה מכל מכשיר, ניסיתי לראות את זה מ'אפל טי.וי', והופיע סרטון עם כל מיני דמויות שהופיעו בסדרה והן אומרות 'i'm sorry', בגלל אווירת 'מראה שחורה' אתה חושב שזה חלק מהסרט. ראיתי 3 דקות, ראיתי את כולן עד שהבנתי שזה בלתי אפשרי".





טל: "אז אתה ממש יושב שעתיים עם הלפטופ מול הטלוויזיה".



אביעד: "זה היו שעתיים של עבודה קשה. ייצוג1 יוציאו חשבונית לנטפליקס".



טל: "כמה הצטלבויות כאלו של החלטה היו לך?".



אביעד: "המון! יש צמתים שזה כמו שאמרתי לך, ויש צמתים בהם למשל מונחות על המדף שתי טלוויזיות ישנות, ובכל אחת מהן משודר משהו שכבר ראית קודם ואתה יכול לחזור אחורה ולבחור החלטה מחדש. כל הקטע עם 'מראה שחורה' זה השילוב של טכנולוגיה מאוד מתקדמת ורעיונות מדהימים, הומור עצמי ודרמה - לב, רגש. פה יש את הראשונים ואין סיפור, אין דרמה, אין לב".



טל: "השאלה אם זה טכנית בכלל אפשרי לתפור סיפור שמחזיק התחלה, אמצע וסוף, כשהצופה הוא זה ששולט".



אביעד: "אני הייתי מעדיף שהטכנולוגיה תהיה הרבה יותר פשוטה שהיא תתכנס בשלב מוקדם יותר לאזור אליו הם רוצים שזה יתכנס".



טל: "אבל אז עובדים עליך, אתה לא באמת יוצר עלילה שונה לחלוטין".



אביעד: "אבל די!".





טל: "מרגע ששמעתי את הרעיון הזה, אמרתי שאני לא אוהב את זה".



אביעד: "זה מלא מלא מודעות עצמית. אתה בעצם חלק מהדבר, מהסיפור. תראו את זה כי זה קול, זה משהו שעדיין לא נראה בטלוויזיה. אבל להגיד לך שאני אראה את זה מחדש כדי לראות מה שלא ראיתי - לא".



טל: "אני יכול לחסוך לך. ראיתי הבוקר שמישהו ישב וראה את כל האפשרויות ויצר תרשים זרימה של כל הפיצולים וההצטלבויות, אני לא ראיתי ואני לא רוצה לראות מה כתוב אבל זה עושה רושם של המון המון פיצולים. מדהים אותי שיימצא באינטרנט זה שיעשה את זה ראשון. תוך תשע שעות מרגש שזה עלה הוא כבר פרסם את המיפוי הזה. אז, לסיכום, לראות או לא לראות?".



אביעד: "אתה צריך לראות את זה כי זה קול. אבל אני נורא אוהב 'מראה שחורה' וזה היה שיט. אתה מסתכל על זה ואומר עוד עשר שנים זה ייראה הדבר המיושן ביותר בעולם - ואז עם מה תישארו? עם כלום".