"הרוח החדשה נכנסה": מהם סיכוייה של מפלגת המחאה החדשה של העיתונאי והאקטיביסט אלדד יניב בבחירות הקרבות? חבר המפלגה גונן בן יצחק, רכז שב"כ לשעבר, התראיין הבוקר (ראשון) בתכניתם של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM, והתייחס בין היתר לשאלה כיצד סיכוייה של המפלגה עלולים להיפגע עקב דמותו השנויה במחלוקת של יניב. 



בן יצחק: "כל מוצאי שבת אני מפגין בתל אביב, והייתי סקרן לשמוע את ההכרזה של בנט ושקד אז נכנסתי. שמחתי לשמוע באופן בלתי אמצעי מה יש להם לומר".



מגל: "עשית פרובוקציה, כמו שקפצת לפני המכונית של ביבי. אתה רוצה תשומת לב והנה קיבלת מיקרופון".



בן יצחק: "זו הייתה מסיבת עיתונאים. העיתונאים שהיו שם לא שאלו שאלות, אני שאלתי".



מגל: "התפרצת באמצע הדברים".



בן יצחק: "יו"ר האגודה ניסה לשים לי יד על הפה ולכסות את פניי. הקמנו תנועה חדשה ממחאה להנהגת המדינה. אנחנו נעשה כאן שינוי יסודי. התנועה תהיה מאוד מגוונת של נשים וגברים שבאו לשנות את העתיד של המדינה".



מגל: "מה המוטו שלכם?"



גונן בן יצחק: "מדינת ישראל שייכת לישראלים, כל מי שחי כאן, גם הערבים, הדרוזים וגם היהודים צריכים לחיות כאן ברוח מגילת העצמאות ולא ברוח חוק הלאום המזהם את ספר החוקים שלנו. אנחנו מדינה עשירה שעושקת את האזרחים שלה. ברגע שנגיע להנהגה נבצע משעל עם ונבחן אם הציבור מעוניין להמשיך ולתת לתשובה את הגז שלנו".



ענת: "אז אתה ואלדד יניב נכנסים לפוליטיקה. אלדד רץ כבר לפוליטיקה ולא פעם. צעד כזה רק לוקח קולות מהשמאל. למה לכם את זה?".



בן יצחק: "זו מנטרה שלא רלוונטית למה שקורה היום בפוליטיקה הישראלית. תראי מה קורה לדינוזאורים שנכחדו והרוח החדשה שנכנסה".



מגל: "אלדד יניב עומד בראש הרשימה והוא דמות שנויה במחלוקת".



גונן בן יצחק: "אני לא מקבל את האמירה הזאת. אלדד יניב נמצא ברחובות יחד איתי ונאבק על דמותה של מדינת ישראל. הוא פחות שנוי במחלוקת מדודי אמסלם ודוד ביטן. מפלגת המרכז הכי גדולה שקיימת במדינת ישראל היא זו שאנשים לא מצביעים אליה. אנחנו בונים בית פוליטי לאלו שאין להם למי להצביע. אני עצמי מזוהה כשמאל אך יש ברשימה שלנו גם אנשי ליכוד לשעבר, אנחנו תנועה עממית רחבה. יש היום ריק פוליטי והסיפור של גנץ ובוגי לא יחזיק מעמד. אנחנו נעשה מפץ גדול בפוליטיקה".