המטבע הווירטואלי ביטקוין ירד בגדולתו, בלשון המעטה. ערכו עומד כיום על כ־67 מיליארד דולר, וזאת לעומת כ־300 מיליארד דולר לפני כשנה. בשיא השווי של המטבע, יחידת ביטקוין היתה שווה  כ־20 אלף דולר ואילו כיום ערכה מגיע לכ־3,800 דולר בלבד.

ובכל זאת, יש מי שסבורים שקאמבק מעבר לפינה. "לביטקוין יש עתיד גדול. אני מאמין שבתוך כמה שנים, ערך הביטקוין יעלה משמעותית וזה טוב גם למדינה",
אומר ל"מעסיק עסקים" גידי בר זכאי, מנכ"ל ומייסד Bittax, בעל משרד רואי חשבון וסמנכ"ל רשות המיסים לשעבר.
 

בר זכאי יוזם את  ועידת הביטקוין הישראלית, שתיערך ב־8 בינואר באודיטוריום סמולרש באוניברסיטת תל אביב.  "בוועידה נציין עשור לביטקוין ולראשונה נראה בארץ את בכירי עולם הביטקוין על במה אחת", הוא אומר.
 
בר זכאי מדגיש את הצורך בקיומה של ועידה שתפגיש את שני העולמות: עולם הביטקוין והרגולציה. "התרחקתי במשך שנים מהביטקוין", הוא מספר. "אם הייתי נכנס קודם – הייתי מרוויח הרבה. המודעות שלי לביטקוין החלה בעקבות חוזר מקצועי שרשות המיסים גיבשה ועסק בדרכים למיסוי המטבע הזה. אז הבנתי שמדובר במשהו חוקי ומקובל".
 
אבל היו תנודות רבות מאז יציאת הביטקוין לאוויר העולם
"הביטקוין יצא ב־2009 והיו לו כאבי גדילה. אני מאמין שברגע שהרגולציה תהיה מוסדרת, כולם ירוויחו – גם הפעילים בשוק הביטקוין וגם המדינה, שתקבל את אחד מהמגרשים הטובים ביותר למלחמה בהון השחור".
 
בר זכאי מעריך ששיעור הישראלים המחזיקים במטבע הווירטואלי עומד על כ־10%-5% מכלל הפעילים בביטקוין. "עשרות אלפי ישראלים מחזיקים בביטקוין, בהיקף משוער של כשלושה-ארבעה מיליארד דולר", הוא מוסיף.

בר זכאי. צילום: יח"צ
בר זכאי. צילום: יח"צ