נמל התעופה הבינלאומי בתמנע, על שם אילן ואסף רמון, ייחנך רשמית ב-22 בינואר ויחל לפעול באופן מדורג. כך הודיע היום (ראשון) שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ. בשלב הראשון יופעלו בנמל התעופה רמון טיסות הרצה מסחריות, פנים ארציות, של חברות התעופה ארקיע וישראייר ולאחר מכן יחלו לפעול טיסות מסחריות בינלאומיות של חבורת תעופה זרות.



בטקס חנוכת נמל התעופה החדש ישתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר כ"ץ, מנכ"ל רשות שדות התעופה יעקב גנות, ראשי רשויות, נציגי חברות תעופה, שגרירים ובני משפחת רמון. רשות שדות התעופה תפרסם בקרוב את לוח הטיסות הפנים ארציות שיופעלו בהדרגה עד למעבר המלא מהטרמינל בעיר אילת לנמל החדש רמון. לאחר מכן יפורסם לוח הטיסות הבינלאומיות להפעלה מלאה של הנמל.



רמון הוא נמל התעופה האזרחי הראשון שנבנה מאז קום המדינה. הנמל ממוחשב לחלוטין וכולל מערכות טכנולוגיות מתקדמות, הכוללות מערכת בידוק בטחוני עצמאי לטסים משדות התעופה הפנים ארציים – נמל התעופה בן גוריון ושדה דב, שעתידו עדיין לא הוכרע סופית. במהלך העבודות הוחלט בהנחיית כ"ץ להאריך את מסלול ההמראות והנחיתות של השדה ל-3.6 קילומטרים, במטרה לאפשר המראות ונחיתות של טיסות טראנס-אטלנטיות מכל מקום בעולם.


במקביל, הוחלט להכפיל ל-60 את מספר רחבות החנייה בשדה, במטרה להגדיל את קיבולת המטוסים לנוכח התחזיות גידול בשנם הבאות.



נמל התעופה בתמנע גם כולל מגדל פיקוח בגובה של כ-50 מטרים עם מכשור מתקדם וטרנימל, שייתן בשלב הראשון מענה ללמעלה משני מיליון נוסעים בשנה והוא מתוכנן להרחבת הפעילות בעתיד לכ-4.5 מיליון נוסעים בשנה. כ"ץ ציין, כי פינוי שדה התעופה הקיים באילת יאפשר את פיתוחה של העיר צפונה. במתחם שיפונה צפויים להיבנות בתי מלון ומגדלי מגורים ומסחר.



עלות הקמת נמל התעופה רמון נאמדת בכ-1.7 מיליארד שקל. שליש מהעלות ממומנת באמצעות מכירת המקרקעין של שדה התעופה באילת, שליש באמצעות רשות שדות התעופה ושליש ממקורות חיצוניים. עם זאת, עדיין לא ברור כיצד ישפיע המעבר מנמל התעופה באילת לרמון על תנועת הנוסעים. זאת, לנוכח הריחוק היחסי של תמנע, מאילת. הנסיעה צפוייה להימשך כ-20 דקות. בניסיון למנוע התייקרויות בעלויות ההגעה לאילת, יהיו שאטלים ואוטובוסים לצד המוניות.