52 מטפלות ומטפלים סיעודיים מעמותת מטב זכו בשבוע שעבר בתעודות הצטיינות על עבודתם המסורה, האיכות הטיפולית הגבוהה שהם מעניקים למטופליהם, הרגישות האנושית שהם מפגינים יום אחר יום ותרומתם הרבה לשיפור איכות החיים של הקשישים שאיתם הם עובדים.

כחלק מהרצון להעצים את המטפלים והמטפלות, משקיעה עמותת מטב רבות בהדרכות ובהכשרות למטפלים. היא מעמידה לרשותם קרן מלגות שמיועדת להשכלה גבוהה עבור ילידיהם וגם קרן לסיוע כלכלי. בנוסף, חילקה העמותה לאחרונה מענק הוקרה בגובה מאות שקלים לכל מטפל ומטפלת.

טקס הענקת תעודות ההצטיינות, המתקיים זו השנה השלישית במרכז “נא לגעת" ביפו, הוא עוד דרך להעלות את תחושת הגאווה המקצועית והאישית ולחזק את המטפלים והמטפלות. האירוע נפתח בברכה של יו"ר הוועד המנהל של העמותה, עמי ברגמן, שאמר: “המטפלים והמטפלות עושים עבודת קודש, שכדי לעשותה צריך טוב לב ויכולת נתינה. הערב יש לנו הכבוד להגיד לכן ולכם ‘תודה’. הודות לכם, עשרות אלפי קשישים חיים טוב יותר. הם מקבלים טיפול ועזרה, ולא פחות חשוב מזה - תשומת לב ואכפתיות. כשאתם מגיעים לקשישים יום־יום, אתם מכניסים לביתם אור ושמחה, ואין לזה תחליף".

במהלך הערב הוזמנו כל המטפלות והמטפלים, שהגיעו לאירוע מרחבי הארץ עם בני משפחותיהם, לעלות לבמה לקבלת תעודה ופרס כספי. “אנו במטב פועלים להיות הארגון המוביל עבור מטפלות ומטפלים סיעודיים - בהכשרות, בהדרכות, בפעילויות רווחה, בתמיכה מקצועית, בתשומת הלב האישית, ביחס ובחום. במילים אחרות, אנחנו הבית של המטפלים הסיעודיים בישראל", אמר מנכ”ל מטב ליאור שטרסברג. “בזכות המטפלות והמטפלים הסיעודיים, אזרחים ותיקים ובני משפחותיהם זוכים לשיפור איכות חייהם ולמיצוי זכויותיהם. עבודת המטפלות והמטפלים מאפשרת לאנשים לקום בבוקר, להתלבש, לאכול, ובמקרים רבים גם להפיג את בדידותם”.