בעלי השליטה בחברות הבורסאיות מכרו במהלך 2018 מניות בשווי 13 מיליארד שקל - כפול מאלה שבוצעו ב־2017. כך עולה מנתוני יחידת המחקר בבורסה לניירות ערך בראשות קובי אברמוב. חלק הארי של המכירות בוצעו במרוצת המחצית השנייה של 2018. המכירות נעשו לפני מפולת דצמבר וחסכו לבעלי השליטה סכום הנאמד ביותר ממיליארד שקל. בעקבות זאת, שיעור אחזקות הציבור ממשיך לעלות באופן רציף ומגיע השנה ל־57%. 
 
אחת הסיבות למכירות היא חוק הריכוזיות המאלץ חלק מבעלי השליטה להיפרד מאחזקותיהם. מכיוון שקבלת היתר רגולטורי לרכישת חברות ביטוח הוא בפועל בלתי אפשרי, העדיפו בעלי שליטה כיצחק תשובה בפניקס ואדוארדו אלשטיין בכלל ביטוח למכור את אחזקותיהם דרך הבורסה. במקרה של הבנקים, מדובר בבינו צדיק (בעל השליטה בבנק הבינלאומי) ובשרי אריסון, לשעבר בעלת הבית של בנק הפועלים.

השנה בלטו כאמור מכירות של מניות חברות בנקים בשווי 4 מיליארד שקל, הן על ידי המדינה (מניות בנק לאומי בשווי 1.9 מיליארד שקל) והן על ידי שרי אריסון (בשווי 1.4 מיליארד שקל), ונוסף על כך נמכרו מניות חברות ביטוח בשווי 2 מיליארד שקל כחלק מחוק הריכוזיות.


בינו ומשפחת אבלס האוסטרלית מכרו מניות של פיבי (השולטת בבנק הבינלאומי) בשווי 440 מיליון שקל. בנק דקסיה העולמי מכר את כל מניותיו (59%) בדקסיה ישראל בשווי 350 מיליון שקל.

בענף הביטוח מכרה קבוצת דלק 16% ממניות חברת הביטוח הפניקס בשווי 847 מיליון שקל. קבוצת מאיר מכרה מניות פניקס בשווי של 278 מיליון שקל.
אי.די.בי. פיתוח מכרה 15% ממניות כלל ביטוח בשווי 500 מיליון שקל. בנק הפועלים מכר את יתרת מניותיו (9.5%) בכלל ביטוח בשווי 326 מיליון שקל.

בסקטור הריאלי, המכירה הבולטת ביותר הייתה של 13.5% ממניות קונצרן כיל בשווי 2.4 מיליארד שקל. מכירה בולטת נוספת הייתה של 24% ממניות שופרסל בשווי 1.27 מיליארד שקל על ידי דיסקונט השקעות. נובל אנרג'י מכרה 43.5% מתמר פטרוליום בשווי 600 מיליון שקל.