השנה הייתה ללא ספק אחת הטובות בקריירה של אריאנה גרנדה, הסופר־סטארית הכי מדוברת כיום, שאלבומה הרביעי, Sweetener, שיצא לאחרונה, זינק למקום ראשון במצעד ספוטיפיי ומכיל להיטי ענק, ביניהם No Tears Left To Cry, God Is A Woman The Light Is Coming (עם ניקי מינאז') ו־Breathin.



אם לא די בכך, הקליפ ל־Thank U, Next מאלבומה הבא של גרנדה, שבר את שיא הצפיות בקליפ באותו זמן (829 אלף צפיות) והכתירה סופית למלכת הפופ כיום.





עוד אלבום שהצליח לסקרן השנה היה The Pains Of Growing של אליסיה קארה, שהציג אותה באור בוגר, מגובש והרבה יותר מסקרן מאלבומה הקודם, וסיפק להיטים כמו 1-800-273-8255, Growing Pains ו־Trust My Lonely - שהצדיקו את נסיקתה.



אך סיפור סינדרלה השנה שייך ללא ספק השנה לקארדי בי, שהוציאה אלבום בכורה, Invasion Of Privacy, המכיל שירים מצליחים כמו I Like It (עם באד באני וג'יי באלווין), Money Bag, Bodak Yellow ו־Bartier Cardi. תוסיפו לכך את שיתופי הפעולה שלה עם ריטה אורה (Girls), ג'ניפר לופז, די־ג'יי חאלד (Dinero) ומארון 5 (Girls Like You). כל אלה הפכו את מי שעד לפני כמה שנים עבדה כחשפנית מוכה לראפרית המצליחה ביותר כיום, עם סוואג פרובוקטיבי שיכול בהחלט להתחרות בניקי מינאז'.





שיא בינלאומי עולמי נוסף נשבר השנה, עם אלבומו החדש והכפול של הראפר דרייק, Scorpion, שבתוך 24 שעות זכה ליותר מ־431 מיליון השמעות ברשת, ושבר את השיא האמריקאי והבינלאומי. האלבום אומנם עורר חילוקי דעות, יען כי נע בין התמסחרות לאמנות, אך אי אפשר להתעלם משיריו הבולטים, ובהם: God's Plan, Nice For What ו־In My Feelings.



בקטגוריית האלבום הקיטשי של השנה, זכו, ללא ספק, הזוג ביונסה וג'יי־זי, עם האלבום Everything Is Love, שבעיקר הציג גימיק מעניין אך לא נשא בשורה חדשה, חרף הלהיט מתוכו Apeshit.