צמד המגישים אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' היו אולי הזוג שעורר, במצטבר, הכי הרבה סערות ציבוריות השנה. מקרב ציוצים מלוכלך עם יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, דרך ראיון קולני מלא קללות עם אמיר חצרוני ועד שיחה בוטה במיוחד עם הדוגמנית הטרנסג'נדרית סתיו סטרשקו, נראה שהשניים לא נחו לרגע. כדי לסכם את השנה הסוערת הגיעו השניים לתוכניתו של ניב רסקין ב"קשת 12" ושוחחו על כל האירועים הגדולים.



ברקו, אתה יכול להסתובב ברחוב בשנה הזו?
ברקו: "פעם דיברו איתי רק על כדורגל, היום מדברים על ביבי ועל כחלון ועל מירי רגב".



אופירה: "כשאני מבשלת קציצות הוא בבלפור 1".



ברקוביץ': "הייתי שם פעם אחת, הלכתי לראות מה כל הסיפור שסביב בלפור, וראיתי שהוא די נכון. בית מכוער, מוזנח, שסלח לי על הביטוי - בושה למדינת ישראל שראש ממשלה חי במקום כזה. את לא היית חיה במקום כזה, ובטח גם לא אני".



אופירה: "שרה יכולה להגיד 'לא מתאים, אני גרה בקיסריה', אבל מתאים לה".



ברקו: "דבר שני - באתי, חשבתי, שיהיה שם איזה משטר דיקטטורי, בלגאן, רעש. אבל היה שקט מוחלט, אווירה נינוחה, הכל היה סבבה. פגשתי את ביבי, ועוד כמה אנשים סביבו".



אז פייק ניוז?


אופירה: "עשו עליו יופי של עבודה, רסקין. באו והראו לו את הצד האפל של הבית".



ברקוביץ': "אני לא הייתי רוצה שהוא ייבחר ואחרי שבועיים יכנס לחקירות עוד פעם".



אופירה נשאלה על ההחלטה של נתניהו לצאת לבחירות, זמן קצר אחרי שהודיע כי זה לא אחראי לצאת לבחירות והשיבה: "הוא גאון תקשורת, הוא סופר אינטליגנט, הוא ממולח, הוא נותן את הנאומים שלו בדרך שלו. אבל עם כל הכבוד, הוא גם יהיה ראש הממשלה אחרי הבחירות".



 בנימין נתניהו, שרה נתניהו. צלם : רויטרס
בנימין נתניהו, שרה נתניהו. צלם : רויטרס



קטע קרוב ללבך, אייל גולן, ואת רותחת שהפרשה הזו עדיין לא נגמרה
אופירה: "אייל התנצל, התראיין במקומות הקשים ביותר - אצל גיא פינס שלא עשה לו הנחות, אצל דנה וייס שמעולם לא עושה הנחות לאף אחד, התראיין אצל רז שכניק - הוא ענה על השאלות הקשות ביותר, והוא עדיין נשאל שוב ושוב על הפרשה. יותר מזה, התיק נגדו נסגר. אז איך יכול להיות שלא סולחים לו וחובטים בו יותר מבובספוג? יאללה עזבו אותו, שחררו".



ברקו: "אייל צריך להבין את מה שאני הבנתי כבר מזמן. כשאתה כוכב גדול - לא עוזבים אותך. הוא יכול למלא אצטדיונים כל החיים. גם לי יזכרו את הדברים הלא טובים שעשיתי כל החיים. כשאתה כוכב גדול אתה צריך להתמודד גם עם הדברים האלה, וצריכים להבין גם את האנשים שמבקרים".



וכששואלים אותך שוב ושוב את אותן שאלות קשות שרודפות אחריך, זה עדיין כואב?
ברקו: "הוא לא צריך לענות יותר, הוא ביקש סליחה. יש לו אהדה גדולה ברחוב, הוא מושמע מס' 1 בישראל".



אופירה: "אני חברה מאוד טובה שלו ואני יכולה להגיד שאייל עובר לפעמים רגעים מאוד מאוד לא קלים. כל פרשת הכנסת ונאווה בוקר - הוא לקח את זה ללב. מה אתה חושב? האנשים שהפגינו נגדו שם - מי מלווה אותו? אני ואמא שלו".



ברקו: "השבוע לכלך עליי מישהו באינסטגרם - זה שלא רצינו להזמין ולא הסכמנו להזמין, לא רוצה להגיד את השם שלו, לא שווה פרסום - הוא לכלך עליי באינסטגרם דברים מאוד קשים".



אופירה: "מאוד חמורים".



ברקו: "ונשבע לך, אני לא סופר אותו ממטר".



אופירה: "לא כואב לך? לא קשה לך שהוא מנסה לטנף עליך?".



ברקו: "לא. זאת מדינה דמוקרטית שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה, אני יודע כמה אהדה אני מקבל, שאני הולך ברחוב והוא מזדהה עם הדעות שלי, וזה מה שחשוב לי. אני יודע שהמשפחה שלי אוהבת אותי וזה הכל".



אייל גולן. צלם : אור גפן
אייל גולן. צלם : אור גפן



החתונה של לוסי אהריש וצחי הלוי עוררה סערה גדולה, אנשים התנגדו לכך וטענו שלא היו רוצים שבתם תתחתן עם מוסלמי
ברקוביץ': "לי יש זכות להיות אחראי ולהגיד מה אני חושב רק על הילדים שלי, על המשפחה שלי. מי אני שאגיד ללוסי מה לעשות? שתעשה מה שהיא רוצה, זה החיים שלה. זאת הבעיה שלנו במדינה - כל אחד מתערב לשני בדברים".



אבל אם הבת שלך היתה מתאהבת? או הבן?
ברקו: "אין סיכוי, אני לא מסכים. כי אני חושב שאהבת אמת.. ראינו את כל האהבות הגדולות - הכל נגמר בסוף".



אופירה: "ברור".



מה איתך אופירה? את מאמינה באהבה בכלל?
אופירה: "אני יכולה לומר לך שהייתי בחתונה של קורין גדעון, ובזמן החופה עמדנו מאחורה והיא אמרה כמה היא אוהבת אותו ומתה עליו, אז זרקתי 'דברי איתי עוד עשר שנים', וכולם נקרעו מצחוק. תראה, זה מאוד נחמד להתחתן, אבל אני לא מאמינה שאתחתן פעם נוספת. אני כבר לא מאמינה במוסד הנישואים".



"אופירה וברקוביץ'". צילום מסך
"אופירה וברקוביץ'". צילום מסך



זאת הייתה שנה לא פשוטה ברמה האישית עבורך, הוצאת את זה, שמת את זה על השולחן.
ברקוביץ': "עברנו רגעים לא קלים. עברנו הרבה ימים קשים שם. עם אופירה אי אפשר לדעת, אני עדיין חולם שיהיה קאמבק".



אופירה: "הוא כבר לא בליגה שלנו, הוא מבלה, הוא שותה, הוא לאבי-דאבי עם שרון. אני יכולה לומר לך, ואני מרשה לעצמי כי אני יודעת שגילי צופה בך, שאני רציתי לשלוט בידיעה. לא רציתי להתחיל עם הכחשות, לא רציתי לתת תגובות. שמתי את זה על השולחן כמו שזה, אני יכולה לומר לך שאנחנו בפרידה.. איך ברקו אמר? 'אתם הפרודים הכי יפים שראיתי אבר'. יש לנו שלושה ילדים אנחנו במערכת יחסים מאוד בריאה וטובה, ו'ימים יגידו', כמו שאומר הזמר הלאומי".



אתה מאמין באהבה?
ברקוביץ': "מאוד".



אופירה: "אני גם מאמינה באהבה! אני לא מאמינה בנישואים".



אופירה אסייג ואייל ברקוביץ', מתוך "אופירה וברקוביץ'"
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ', מתוך "אופירה וברקוביץ'"



התקרית שלך עם יאיר נתניהו עוררה סערה, בעקבות המונולוג הנוקב שנשאת בעניין
אופירה: "אני אחלק את התשובה שלי לשני חלקים, בשבוע הראשון שיאיר נתניהו לכלך בצורה בלתי רגילה בטוויטר שלו, הדעות היו חלוקות 50-50. אחרי המונולוג, היו 95 אחוזים של אנשים שמאוד התחברו אליו. אני ישבתי שלושה לילות וכתבתי את המונולוג, הוצאתי את מה שכאב לי. במהלך המונולוג נפל הפרומטר, והקראתי את השליש האחרון בעל פה. היום אני יכולה להגיד לך שאני מסתמסת עם יאיר נתניהו מחדש. החלפתי טלפון כי קיבלתי איומים, ואחרי זה סימסתי לו, 'היי יאיר, זאת אופירה, אני רוצה שתבוא לתוכנית'. לקח לו חצי שעה להבין שזו באמת אני, הוא כתב לי 'זה מספר חדש?', אמרתי לו 'כן, תכניס, 'אופירה אסייג חדש' וייאמר לזכותו שהסתמסנו על מה שהיה, ומה שבינינו יישאר. הוא אמר 'את לא מתנהגת יפה לאמא ואבא שלי', אמרתי לו, 'מזה זה לא מתנהגת יפה? זאת הביקורת שלי, זה מה שאני חושבת'. במקום להתחבא מאחורי מקלדת, בוא, שב ותענה על שאלות, אני מקווה שהוא עוד יבוא".



אז מה נאחל לכם לשנה החדשה?
אופירה: "שנהיה בריאים שנמשיך לשמוח וש..אני רוצה לאהוב. It's About Time".