בשבוע שעבר ערך ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים בישראל את הכנס השנתי העשירי בסימן "מתכננים ומנהלים את עולם המחר". אחת ממטרות הכנס הייתה יצירת קשרים עסקיים וכלכליים ובכך קידום מיצובו של הענף בישראל. במהלך הכנס, השיב מנכ"ל רמ"י, מר עדיאל שמרון, לשאלה על מתודולוגית העבודה של רמ"י, וכן התייחס לאופן ההתקשרות עם מתכננים לגבי נושאים שיווקים בשנת 2018. 



"בשנת 2018 תוכננו על קרקעות המדינה תוכניות ל- 100 אלף יח״ד. רמ״י פרסמה מכרזים ל- כ 70,000 יח״ד ונסגרו עסקאות ל-  40,000 יח"ד, מדובר במספרי שיא שנה שלישית ברציפות", ענה עדיאל. לגבי עניין שכר המתכננים ושיטת ההתקשרות אמר: "החלטנו לפתוח את השוק למשרדים קטנים יותר של מתכננים ובכך להגביר את התחרות בענף תוך צירוף משרדים שלפני כן לא יכלו להתמודד במכרזי הרשות."



מנכ"ל הארגון, עו"ד ליאור בר-און התייחס בדבריו לאתגרים העומדים בפני הארגון במהלך השנים האחרונות ובכך כיוון את דבריו, בין היתר, להתמודדות עם תהליכי בחינת שכר המתכננים בישראל בהלימה למתרחש ואמר: "בעולם המערבי יחד עם FIDIC אשר מאמין בשמירה על שכר תכנון וניהול נאות ועבודה לפי תעריפים תוך הבנה שתכנון זול עולה ביוקר ומסכן חיי אדם. בכל העולם (כולל מדינת ישראל) בגין תכנון עבודות ציבוריות, משלמים לפי תעריפים שקובעת המדינה או הרשות המזמינה. מדינת ישראל מחפשת כל העת דרכים להפחית את שכר התכנון, אם זה במכרזים ואם בהפחתת תעריפים. תעריפי התכנון בישראל נמוכים בעשרות אחוזים מתעריפים בינ"ל"

עוד הוסיף בר-און כי "עלויות התכנון הן חלק קטן מעלויות הביצוע. על כל חסכון של 1 שקל בתכנון, משלמים 11 שקל בביצוע. 'חסכון' תכנון עולה בעלויות ביצוע, תביעות  וחו"ח חיי אדם. שמחתי לשמוע על הכוונה של מר שמרון להביא לפתיחת דיונים בנוגע לבחינת תעריפי התכנון ביחד עם נציגי ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים בישראל".


בכנס השתתף רא"ל במיל בוגי יעלון שסקר בפני החברים את המצב הביטחוני במזה"ת, ארוחת ערב חגיגית והופעה של הזמרת גלי עטרי בהנחיית אמן החושים נמרוד הראל. הכנס מהווה את ה"פורום" המרכזי של הענף להחלפת ידע כלכלי ומקצועי וכן ליצירת קשרים עסקיים בין החברים בארגון, בכירים בענף ומקבלי החלטות, ובכדי להגביר את רמת המצוינות בעולם התכנון והניהול, בדגש על אתגרי עולם המחר. 
 

ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים בישראל מייצג את ציבור המהנדסים והאדריכלים העצמאיים במדינת ישראל ומונה כ-2600 משרדי תכנון, ייעוץ ופיקוח, המעסיקים כ-40,000 עובדים מקצועיים. חברי הארגון מבצעים את מרבית עבודות התכנון, הניהול והפיקוח לבנייה ופיקוח תשתית, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי במדינת ישראל.