במהלך שנת 2017 התקבלו במוקד "הקרן לידידות" 55,561 פניות מאזרחים שביקשו סיוע. 25% מהפניות היו מקשישים מעל גיל 75. 23% מהפניות התקבלו ממבוגרים בגילים 56־75. 15% מכלל הפניות היו מניצולי שואה. אבי (77) ואפרת (64) הם זוג פנסיונרים מאזור המרכז, שאמצעי החימום העיקריים שלהם הם בקבוקי מים חמים. "קיבלנו שמיכות ומפזרי חום מהקרן לידידות, אבל אנחנו לא מרבים להדליק אותם, כי פשוט אין לנו כסף לשלם על החשמל", הם מספרים. לדבריהם, "הדירה שלנו ממש קרה, אבל אין לנו כל כך מה לעשות. העמותות עוזרות אבל זה פשוט לא מספיק". 
אפרת אומרת: "הממשלה הבטיחה שתעלה את הקצבאות ועכשיו הם יוצאים לבחירות ושוב לא אכפת להם מאיתנו. אני כבר לא מאמינה לאף פוליטיקאי. הם לא מבינים אותנו, כי הם בקיץ יש להם את המזגן ובחורף הם יושבים בלשכות המחוממות שלהם. הם לא יודעים מה זה בכלל כשהקור הזה חודר לעצמות אבל אי אפשר להדליק מפזר חום, כי מפחדים מחשבון החשמל שיגיע בסוף החודש. הממשלה צריכה להתבייש שככה האזרחים שלה חיים בשנת 2018".
נשיא הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין: "לא ייתכן שהביטוח הלאומי מדווח בכל שנה על נתוני עוני ופערים קשים כל כך, אך לממשלה אין כל תוכנית משמעותית לצמצום העוני. כיום נטל הטיפול באוכלוסיות נזקקות מוטל על עמותות, ואנחנו משקיעים מאות מיליוני שקלים בכל שנה באספקת הצרכים הבסיסיים ביותר. אך אנחנו, יחד עם כל העמותות, לעולם לא נוכל לספק לבדנו את צורכיהם של שני מיליון עניים. הממשלה הבאה חייבת לקחת את עיקר האחריות לידיה בהקדם".

עמותת חסדי נעמי פתחה מיזם גיוס המונים באתר "גיוסים לקהילה" באינטרנט (www.giusim.co.il/he/projects/1207) וקוראת לציבור להתגייס למיזם, שמטרתו: "גיוס חירום לחלוקת תנורים ושמיכות פוך לניצולי שואה וקשישים נזקקים". כל התרומות יוקדשו לרכישה ואספקה של ערכות הכוללות רדיאטור, שמיכת פוך, צעיף, זוג כפפות ומחמם אוזניים לכל בית אב של קשיש נזקק מבין אלפים בהם תומכת העמותה. 
"מעריב־השבוע" נרתם למיזם, משום שבעמותות הסיוע מדווחים על קושי ניכר של קשישים נזקקים לחמם את בתיהם בחורף. סקר שערך מכון "Zeta Tools מחקרי שוק" עבור "חסדי נעמי", שאל את המשתתפים האם בחמש השנים האחרונות קרה להם שחוו קור או חסכו במוצרי חימום במהלך החורף בגלל מצב כלכלי, מהימנעות מהפעלת חימום ועד הימנעות מקניית בגדים חמים. 35% מכלל האזרחים הותיקים השיבו בחיוב. מבין המשיבים בחיוב 37% מצמצמים בחימום הבית כדי להקטין הוצאות חשמל, 35% מציינים כי הם מתקלחים פחות בחורף כדי לחסוך בחשמל על חימום המים ו־22% ממעטים ברכישת בגדים או מצעים חמים.
הסקר בוחן גם על מה מוותרים קשישים כדי לנסות לעמוד בתשלומי החשמל הגבוהים בחורף על חימום הבית והמים. 20% מצמצמים יציאות מביתם, 24% ויתרו על קניית תרופות ו־27% צמצמו בצריכת המזון.
לדברי משה כהן, יו"ר עמותת הבת, "לב נעמי" המארגנת את מבצע הגיוס, "זה דבר אחד להיות עני, אך להיות עני ובודד זה אחר לגמרי. מעבר לאפקט הנפשי, הבדידות משמשת כגורם נוסף שמגביר את העוני, שכן הקשישים הנזקקים לא מדברים על הכאב, כי אין להם עם מי. לפיכך, יצאנו בעמותת 'לב נעמי' במבצע גיוס המונים עבור רכישת מוצרי חימום לקשישים וכבר התחלנו בחלוקת ערכות החימום לקשישים, בהם לצערנו גם ניצולי שואה רבים".