משרד הרווחה חזר בו מההתחייבות לספק תקציב של מיליון שקלים בשנה לתוכנית "נתיבים לתעסוקה", המסייעת למאות נשים חד הוריות. יעל בליץ זיסקין, מנהלת תוכניות בעמותת ידידות טורנטו, אמרה הבוקר (שלישי) ב-103FM כי אמהות חד הוריות "נכנסות למלכוד".
"נשים חד הוריות שנמצאות בבית עם ילד בגיל מעון נדרשות לסבסוד ראשוני כדי שיוכלו לצאת לשוק העבודה", אמרה בליץ זיסקין בתוכנית "איפה הכסף" עם ענת דוידוב. "כדי לקבל את הדירוג שיאפשר להן להכניס את הילד למעון הן נדרשות להציג תלושי משכורת. לצערי כיום הן נכנסות למלכוד, עד שהן לא מכניסות את הילד למעון הן לא יכולות לצאת לעבוד".
"כדי להסיר את המלכוד הזה יש לתת סבסוד לאמא בשני התשלומים הראשונים", הסבירה, "העלות הכספית הנדרשת לכל אישה סך היא סך כ-3,000 שקל בחודש, שהם שני מיליון שקלים בשנה בלבד. עלות חד פעמית לאישה חוסכת את מימון הקצבאות למדינה בעלות 30 אלף שקל לאדם. בינתיים הגופים מעבירים אחריות מאחד לשני בזמן שהמדינה מממשיכה לשלם על זה הרבה כסף, הילד לא נכנס למסגרת חינוכית והאישה לא יכולה להשתלב בעולם התעסוקה".

מנהלת התוכניות בעמותת ידידות טורנטו ביקרה את העדר הפעולה בקרב גופי הממשלה. "מישהו צריך להירתם לעניין ולשנות את הנוהל מול אגף התקציבים. לעומת כל מיני תוכניות גרנדיוזיות שיש במשרד הרווחה, כאן מדובר בסעיף קטן שדורש שינוי אך מהווה חסם משמעותי", אמרה בליץ זיסקין.