מחלקת המדינה האמריקאית הודיעה הלילה (רביעי) כי במהלך פגישה משולשת שהתקיימה בברזיל בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדס ומזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו. כמו כן, התקיימה גם פגישה בילטרלית בין ראש הממשלה לנשיא הונדורס. מפרסום בחשבון הטוויטר של מחלקת המדינה עולה כי אחת ההחלטות שהתקבלו במהלכה, היתה חיזוק הקשרים והקמת שגרירויות בירושלים ובבירת הונדורס טגוסיגלפה. המדינה מחזיקה שגרירות הממוקמת כיום בראשון לציון.



כזכור, בסוף החודש שעבר דווח בחברת החדשות כי כי הונדורס וישראל נמצאות במגעים מתקדמים וממשיים להעברת השגרירות לירושלים. על פי הדיווח, יש כבר מבנה מוכן בבירה, אולם להונדורס ולנשיאה חואן אורלנדו ארננדס יש רשימת דרישות שהוצגה היום למנכ"ל משרד החוץ יובל רותם ולסגנית השר ציפי חוטובלי.

נשיא הונדורס שיגר באופן חשאי משלחת בכירים לישראל, המורכבת מהיועץ לענייני נשיאות, שני שרי חוץ לשעבר וסגן שר חוץ, וזאת בעקבות שיחה שקיים השבוע עם רה"מ נתניהו בעניין העברת השגרירות. אותה משלחת הציבה "תג מחיר" לביצוע ההחלטה להעביר את השגרירות לבירה, ביניהן פתיחת נציגות ישראלית בהונדורס, העמקת שיתוף הפעולה הכלכלי, סיוע בתחום הסייבר והלוחמה בפשיעה ושיגור מומחים ישראלים לסיוע בתחום המים והחקלאות. יש לציין, כי בעבר הייתה שגרירות בהונדורס, אולם היא נסגרה בסוף שנות ה-90 עקב קיצוצים.
אולם, לצד דרישות "קטנות" אלו, טוענים גורמים במשרד החוץ כי הונדורס מבקשה למעשה עוגן ודלת לממשל הנשיא טראמפ בארצות הברית, שהכיר בירושלים כבירת ישראל והעביר אליה את השגרירות האמריקנית.