השר לביטחון פנים גלעד ארדן אישר היום (רביעי) במהלך מפגש עם עיתונאים כי פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, זאת במטרה לקבל את חוות דעתו בנושא מינוי מפכ"ל ונציב שב"ס חדשים, למרות שהכנסת התפזרה וכעת מכהנת ממשלת מעבר. בשבוע שעבר פורסם כי הוא קיבל חוות דעת מהלשכה, אך בשל רגישות הנושא ביקש את תשובת היועמ"ש עצמו. 

גורמים בסביבתו של ארדן אמרו ל"מעריב אונליין" כי הוא צפוי להחליט עד מחר, יום חמישי, האם לפרסם את שמו של המועמד למפכ"לות. אחד השמות שהועלו הוא האלוף בדימוס רוני נומה, שפרש כאמור בשנה שעברה מהצבא. כמו כן, הוא נפגש בנושא עם ניצב בדימוס בנצי סאו, שמשהה את החלטתו, שכן הוא נכנס בינתיים לעולם העסקי. מועמדים נוספים ששמותיהם עלו הם הניצבים אלון עשור ומשה ברקת, וכן ממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן.

המפכ"ל הבא? אלוף בדימוס רוני נומה, ארכיון. צילום: במחנה
כזכור, בשבוע שעבר גורמים המעורים בפרטים ציינו בשיחה עם "מעריב אונליין" כי ארדן שוקל היטב את צעדיו, ובוחן האם כדאי יהיה לו להיכנס לתוך הסאגה הזו בפעם נוספת, ובתקופה רגישה כל כך, למרות החשיבות העליונה שהוא רואה למינוי המפכ"ל. 

בנוסף, נודע כי טרם פרישתו של ניצב יורם הלוי מהמשטרה והסרת מועמדתו מתפקיד המפכ"ל, נעשה ניסיון של השר ארדן ביחד עם הלוי לפנות אל היועמ"ש ולבקש ממנו שישנה או יתקן את חוות דעתו המשפטית בנוגע הלוי, שבשעתו קבע כי הוא עבר עבירה משמעתית לפני שנים ארוכות. עם זאת, היועמ"ש דחה את הפניה ובעצם הוביל לפרישתו של ניצב הלוי מהארגון. יש לציין כי הפנייה אל היועמ"ש הייתה במידה והשר יבחר בהלוי כמועמד לתפקיד המפכ"ל, במטרה שהוא יוכל גם לעבור את הועדה למינוי בכירים, ועדת גולדברג.