גורם ביטחוני מזהיר מפני פיגוע חמור של אנשי ימין קיצוני, כך על פי דיווח שפורסם הערב (רביעי) בכאן 11. לדברי הגורם, "נוער הגבעות פחות מורתע ונועז יותר. אם תימשך מגמת ההסלמה באירועי תג מחיר - יתרחש פיגוע קטלני כמו בדומא". הגורם מתח ביקורת בדבריו על בתי המשפט ואמר כי "בניגוד ל-2015, בתי המשפט משחררים ממעצר בני נוער הגבעות החשודים בעבירות, וזה אחד הגורמים לעלייה בפשיעה הלאומנית".
לגבי המאחז יצהר, אמר הגורם הביטחוני כי "היישוב עצמו מעלים עין ומסייע לחשודים, והם מגנים וקורצים. רבני נוער הגבעות כבר לא מעודדים הפרת חוק אלימה. פעילי הימין הקיצוני פועלים בלא סמכות תורנית".
כזכור, אמש השופטת קבע בית המשפט כי כל ההודאות שמסר הנאשם בהצתת כנסיית הדורמציון, אינן קבילות. הנאשם נחקר לפני שלוש שנים במסגרת פרשת ההצתה בדומא בחשד להצתת כנסיית הדורמציון בירושלים ושרפת רכב ומחסן תבואה בכפר עקרבא. השופטת קבעה: "‏מהרגע הראשון זכה הנאשם ליחס מנוכר מצד החוקרים. העבירות שבהן נאשם חמורות, אך נפגעה זכותו להליך הוגן". כזכור, במהלך מעצרו הפעילה המשטרה מדובבים שהיו בתא עם הנאשם הרעיבו אותו, השפילו אותו, איימו עליו ברצח ובאונס עד שנשבר והודה במעשים שיוחסו לו. עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה להחלטת בית המשפט: "זהו יום חשוב לדמוקרטיה הישראלית. הגיע הזמן שבשירות הביטחון הכללי ובמשטרה ידעו שגם לנערי גבעות יש זכויות יסוד".
 

לפני כשנה וחצי השיב השב"כ לטענות כי נעשו מעשים חמורים כדי לחלץ את ההודאות מהקטין: "הטענות ביחס לשימוש באמצעים פסולים בחקירתו של צ' הן שקריות ומשוללות כל יסוד. יובהר כי חקירתו של צ' התנהלה תחת פיקוח הדוק של פרקליטות המדינה ושל בתי המשפט בערכאות השונות", נאמר אז.
 
ביום חמישי חשפה התוכנית "עובדה" הקלטות מתא המעצר של קטין שנעצר בפרשת ההצתה בדומא ונחקר בחשד לעבירות רכוש. בהקלטות נשמעים מדובבים שוטרים שמפעילים על הקטין לחצים קשים, מאיימים עליו, מכניסים אותו לשירותים ולוקחים ממנו אוכל. ב־31 ביולי 2015 נזרקו בקבוקי תבערה על שני בתי מגורים בעיירה הפלסטינית דומא, כ־25 ק"מ דרומית־מזרחית לשכם. כתוצאה מן השריפה שפרצה נספו בני הזוג סעד וריהאם דַוָואבְּשֶה ובנם הפעוט בן השנה וחצי עלי סעד דוואבשה. בן משפחה אחר, אחמד דוואבשה בן ה־4, נפצע קשה. על קירות הבית שהוצת רוססו כתובות בעברית. ביולי האחרון דחה בית המשפט העליון את ערר המדינה וקבע כי הקטין הנאשם ברצח בני משפחת דוואבשה ישוחרר למעצר בית. הערעור הגיע לאחר שבית המשפט המחוזי בלוד הורה על שחרורו של הקטין. השופט עמי קובו החליט כי הצעיר, שישב במעצר כשנתיים וחצי, ישהה במעצר בית בפיקוח אלקטרוני ובליווי שני מפקחים בכל רגע נתון.
 
שלושה צעירים נעצרו ביום ראשון האחרון ביהודה ושומרון על ידי כוחות שב"כ בחשד למעורבות בפרשה ביטחונית חמורה שפרטיה אסורים לפרסום. כוחות משטרה ושירות הביטחון הכללי פשטו על ישיבה בשומרון ועצרו קטין יהודי. בצעד חריג הוצא לקטין צו האוסר עליו לפגוש עורך דין, והוא הועבר לחקירה. עו"ד עדי קידר מארגון "חוננו" שמייצג את הנער אמר כי "נראה שבשב"כ ובפרקליטות לא מפנימים את המסקנות מהחקירות הביטחוניות האחרונות ומהביקורת שמופנית כלפיהם, ומנסים בדרכים אלימות ובלתי קבילות לחלץ הודאות מנערים צעירים". מאות צעירים מנוער הגבעות, הפגינו אמש מול ביתה של שרת המשפטים איילת שקד בתל אביב.